0

 

روانشناسی فریبکاری (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی روانشناسی فریبکاری نوشته پل اکمن، به شما سرنخ‌هایی می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها به حرکات بدن، واژگان و تن صدای افراد بیشتر دقت کنید و دیگر فریب دروغ‌گویی آنان را نخورید.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا انسان‌ها دروغ می‌گویند؟ پل اکمن (Paul Ekman) در کتاب روانشناسی فریبکاری (Telling lies) مهم‌ترین سرنخ‌های رفتاری فریب را بازگو کرده و برنامه خودآموزی ارائه داده که به شما یاد می‌دهد تا بتوانید ریزنمودها را ببینید و تعبیرشان کنید. به اعتقاد اکمن از روی حالت‌های چهره انسان می‌توان فهمید که شخص اهل خشونت و بی‌رحمی است یا نه؟ این کتاب به شما می‌گوید که دروغ‌ها انواع مختلفی دارند، همین‌طور به این نکته اشاره می‌کند که چطور حرکات بدن، لحن گفتار، تن صدا و حالت‌های چهره، دروغ فرد را برملا می‌کنند.

هدف اکمن از نوشتن این کتاب فقط اشاره به حقه‌های مرگ‌بار نیست؛ بلکه او بر این باور است که شاید بررسی اینکه چگونه و چه موقع آدم‌ها دروغ یا راست می‌گویند، بتواند به درک بسیاری از روابط انسانی کمک کند. کم هستند کسانی که فریب نخورده باشند یا حداقل احتمال فریب خوردنشان وجود نداشته باشد. پدر و مادرها درباره روابط جنسی به فرزندانشان دروغ می‌گویند چون فکر می‌کنند آن‌ها آمادگی دانستنش را ندارند، درست مثل فرزندان که وقتی به سن نوجوانی می‌رسند ماجراجویی‌های جنسی‌شان را از پدر و مادرشان پنهان می‌کنند، با این تصور که ممکن است درکشان نکنند. دروغ بین دوستان هم پیش می‌آید حتی صمیمی‌ترین دوست شما.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پل اکمن
مترجم: نگین کشاورزیان

گوینده

نسترن حسنی

حجم (مگ)

801

مدت زمان (دقیقه)

870

دیدگاهی دارید؟