25

 

رودخانه‌ی تغییر (صوتی)

توضیحات

رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند

الیزابت لسر در کتاب صوتی رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند، به روایت داستان زندگی مردمانی می‌پردازد که با مشکلاتی همچون بیماری، جدایی و طلاق، از دست‏ دادن شغل و یا عزیزان، مواجه شده و سربلند بیرون آمده‏‌اند؛ قوی، آگاه، آرام، هدفمند و پرشورتر از قبل شده‏‌اند؛ آن‏‌ها تغییر را پذیرفته و با استقبال از آن، رشد یافته‌‏اند.

رودخانه‌ی تغییر (Broken open how difficult times can help us grow) درباره‏‌ی عبور از دوران و شرایط سخت است؛ شرایطی که انسان می‏‌تواند در آن، شکوفا شود و رشد یابد.

چقدر عجیب است که طبیعت زندگی این ‌چنین است که در تغییر باشد، اما طبیعت انسانی طاقت تغییر را ندارد و در برابر آن مقاومت نشان می‌دهد. و چقدر طعن‌آمیز است که دوران‌های سختی که مایه‌ ترس ما می‌شوند، همان دوران‌هایی هستند که توان شکوفا کردن ما و در انداختن ما به مسیری که می‌بایست در آن گام زنیم را دارند.

رودخانه‌ی تغییر درباره چنین دوران‌هایی است و الیزابت لسر (Elizabeth Lesser) در آن مجموعه‌ای از داستان‌هایی درباره تغییر و تحول در زندگی خودش، دوستان و خانواده‌اش، و مردمان دلیری که در کلاس‌های آموزشی‌اش ملاقات داشته جمع‌آوری کرده است. این داستان‌ها را برای شما بازگو می‌کند، زیرا تیری که انسانی پیروزمندانه در زندگی‌اش بر هدف بنشاند، توان الهام‌بخشی به زندگی دیگر انسان‌ها را نیز دارد. داستان‌هایی در این کتاب هست که می‌تواند برای شما، آنگاه که تصمیم به آغاز سفر به فصلی نو گرفتید، الهام‌بخش و یاری‌رسان باشد.

الیزابت لسر کتاب خود را با داستانی تکان‌ ‏دهنده آغاز می‌‏کند؛ داستان خانواده‌‏ای که از شرایطی بحرانی عبور می‏‌کند و انسان‌‏هایی که آرامش زندگی خود را از دست داده‌‏اند. اما نکته‌‏ی اصلی در همین‌‏جا نهفته است: «عبور». ما در بسیاری از مواقع، به‌ ‏هنگام مواجهه با شرایط سخت، از پذیرش واقعیات سر باز می‌‏زنیم؛ غافل از این‏که در دل تمام سختی‏‌ها، موهبتی نهفته است؛ قدرتی که می‏‌توانیم از آن خود کنیم و رشدی که می‏‌توانیم بیابیم.

کتاب صوتی رودخانه‌‏ی تغییر، داستان انسان‌‏هایی است که مانند بسیاری از ما، در برابر مشکلات قرار گرفته و باید تصمیمی بگیرند: تسلیم شوند و شکست بخورند؟ و یا سختی را پذیرفته، از آن عبور کنند و به‌‏عنوان انسانی تغییر یافته و رشد یافته، از آن بیرون بیایند؟

الیزابت لسر در کتاب خود، رودخانه‌‏ی تغییر، ابزارهایی برای مواجهه با دشواری‌‏ها به مخاطبانش ارائه می‌‏دهد. او که سال‌‏ها در موسسه‏‌ی امگا شاهد تغییر و رشد انسان‌‏ها بوده، بینش عمیق خود در رابطه با راه‌‏های عبور از شرایط چالش‌‏برانگیز را با ما به اشتراک می‏‌گذارد.

لسر در این کتاب با ارائه‌‏ی راهکارها و رهنمودهایی برای روبه‌رو شدن با شرایط بحرانی، ما را در حفظ آرامش درونی و بهره‌ ‏بردن صحیح از توانمندی‏‌های خود یاری رسانده، برای پذیرش و استقبال از تغییر آماده می‌‏سازد. او مخاطبان کتابش را با شرح داستان انسان‌‏هایی که میان شکست و پیروزی بر دشواری‌‏ها، پیروزی را برگزیده‌‏اند، به سوی شکوفایی و رشد هرچه بیشتر، رهنمون می‌‏سازد. «رودخانه‌‏ی تغییر»، درواقع نام یکی از بخش‌‏های این کتاب است که در ترجمه‌‏ی فارسی، به‌‏ زیبایی به‌ ‏عنوان نام اصلی برگزیده شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

الیزابت لسر
مترجم امیرحسین میرزائیان

گوینده

نغمه عزیزی پور، کامبیز خلیلی

حجم (مگ)

335

مدت زمان (دقیقه)

740

دیدگاهی دارید؟