0

 

روش کنترل ذهن (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی «روش‏‌های کنترل ذهن» را «خوزه سیلوا» (دانشمند مردمی آمریکا) بنیان‌گذار روش سیلوا و متخصص فرا روان‌درمانی، به رشته‌‏ی تحریر درآورده است. این کتاب روش‏‌های استفاده از توانایی ذهنی و پیش رفتن به‌ سوی آگاهی برتر را به ما می‏‌آموزد. روش این کتاب بر پایه‌‏ی مراقبه و همچنین تصویرسازی ذهنی است.

تحلیل کتاب صوتی روش کنترل ذهن

سیلوا در این کتاب که دارای ۲۷ فصل است، روش‏‌های مراقبه و رسیدن به سطح آلفا و تصویرسازی ذهنی همراه با گفتگوی درونی را به ما می‏‌آموزد و معتقد است که انسان هرچه بیشتر به مراقبه بپردازد، ذهن او آرامش و ثبات بیشتری پیدا می‏‌کند و درنتیجه زندگی او متزلزل نخواهد بود و بیشتر می‏‌تواند از توان ذهنی خود بهره جوید و قوه‏‌ی تجسم خود را تقویت کند. همچنین باثبات ذهن نیروهای عجیب و غیرقابل‌باور آن را تجربه خواهیم کرد و به آگاهی برتر دست خواهیم یافت. به گفته‏‌ی سیلوا همان‏طور که قلب ما دارای ارتعاش است، مغز ما نیز ارتعاش دارد و امواج مغز یک فرد بیدار بیست دور در ثانیه است.

مغز دارای چهار موج «بتا»، «آلفا»، «تتا» و «دلتا» است. از این چهار موج، بتا برای برقراری ارتباط با محیط اطراف و دنیای فیزیکی است و سه تای دیگر برای ارتباطات روحی و رویا دیدن است. هرکدام از این موج‏‌ها در بسامد خاصی از فرکانس‏‌های مغزی قابل بهره‏‌جویی و فعال شدن هستند و زمانی که ما با مراقبه (البته نه مراقبه معمولی زیرا روش مراقبه‌‏ی سیلوا فعال است نه نافعال) کنترل ذهنمان را به دست می‏‌گیریم. قادر خواهیم بود از این توانایی‌‏ها حداکثر بهره را ببریم و هدایت و کنترلشان را به دست بگیریم. متد سیلوا یکی از اولین روش‌هایی است که فعالیت هوشیارانه‏‌ی ذهن در سطح موج آلفا و فعال کردن و استفاده از نیمکره‏‌ی راست مغز برای اندیشیدن را آموزش می‏‌دهد. او معتقد بود با این روش می‏‌توان انرژی مثبت را چه از راه دور و چه از راه نزدیک منتقل کرد و کنترل آن را به دست گرفت. نیمکره‏‌ی راست مغز نقش مهمی را در روش سیلوا ایفا می‏‌کند و به‌واقع نیمکره‏‌ی راست وظیفه‏‌ی حل و ارائه‌‏ی راه‏‌حل برای مشکلات و برطرف کردن عیب‏‌ها و نواقص را دارد. پس با به کنترل درآوردن آن می‏توانیم از خلاقیت‏‌هایش استفاده‏‌های زیادی کنیم.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

خوزه سیلوا

گوینده

پیمان قریب پناه , تایماز رضوانی

حجم (مگ)

293

مدت زمان (دقیقه)

470

دیدگاهی دارید؟