0

 

زیبایی شناسی محیطی (صوتی)

توضیحات

پژوهش‌های جدیدی که در حوزهٔ زیبایی انجام شده است، شامل موضوعات مختلفی می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «زیبایی‌شناسی محیطی» است. این موضوع تا نیمهٔ اول قرن بیستم با عنوان «زیبایی‌شناسی طبیعت» مورد تحلیل و بررسی پژوهشگران قرار می‌گرفته است. در قرن جدید و هنر مدرن این موضوع در یک فضای وسیع‌تر که شامل انسان و تجربه‌های انسانی می‌شود بازاندیشی شده است.

کتاب زیبایی‌شناسی محیطی (Environmental Aesthetics) دارای هفت مقاله با موضوعات مختلف حول محور زیبایی‌شناسی است که هر کدام از آن‌ها را یکی از پژوهشگران این حوزه‌ها به رشته تحریر درآورده است. ازجمله نویسندگان این مقالات می‌توان به «استیون ووگل»، «اوریو سپنما»، «جیسون بی. سیموس»، «ایرنه کلاور»، «دیوید وود» و «تایسون لرد گری» اشاره کرد.

نام مقالات این کتاب به ترتیب فصول آن عبارت‌اند از «اندیشیدن همانند یک مرکز خرید»، «از زیبایی‌شناسی نظری تا زیبایی‌شناسی محیطی کاربردی»، «رابطهٔ هنر محیطی و شهروندی بوم‌شناختی»، «مناظر از دیدگاه تصور محیطی: از عکس‌های ناسا و کایاهوگا تا نقاشی‌های کیفر و اوکیف»، «آیا هنر به‌تنهایی می‌تواند ما را نجات دهد؟»، «زیبایی یا بلای جان» و «ارزش زیبایی‌شناختی و حیوانات وحشی».

کتاب حاضر با ارائهٔ یک تصویر شفاف از سیر بلوغ فلسفه زیبایی‌شناسی محیطی و رشته‌های مربوط به آن، نگرش‌های وسیع و تحلیل‌های متفاوت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مارتین درنتن و جوزف کولارتز نگرش‌های مختلف در مورد موضوع زیبایی‌شناسی محیطی و دیدگاه‌های مطرح شده را ارائه می‌کنند و ثابت می‌کنند که هم‌اکنون عرصه‌ای جدید در این پژوهش‌ها فراهم شده است.

با شنیدن کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی متوجه رابطه بین زیبایی‌شناسی محیطی با اخلاق، نظریه و عمل، زیبایی‌شناسی طبیعت و زیبایی‌شناسی هنر می‌شوید. همچنین پاسخ این سوال مهم را که «آیا هنر می‌تواند به نجات زمین کمک کند؟»، درمی‌یابید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مارتین درنتن، جوزف کولارتز
مترجم: لیلا سیفی پور

گوینده

فرهاد اتقیایی

حجم (مگ)

222

مدت زمان (دقیقه)

380

دیدگاهی دارید؟