0

 

زیبایی شناسی زندگی روزمره (صوتی)

توضیحات

زیبایی‌شناسی زندگی روزمره به‌عنوان رویکردی جدید در زیبایی‌شناسی که همزمان در ده سال گذشته در غرب و شرق شکل گرفته است، به دنبال استفاده از روش‌شناسی‌های متنوع است و هدفش فاصله‌گیری از زیبایی‌شناسی هنرمحور است. تنوع فرهنگی آشکار در زیبایی‌شناسیِ جهانی بستری واحد برای تلاش‌های مشترک زیبایی‌شناسانه در غرب و شرق فراهم می‌کند.

 کتاب پیش رو دربارهٔ نسبت میان زیبایی و تجربهٔ زیستهٔ هرروزه (روزمره) است که از محدوده‌های مرسوم پژوهش‌های هنرمحور فراتر می‌رود. در سپتامبر ۲۰۲۱ کنفرانسی بین‌المللی با عنوان زیبایی‌شناسی متمرکز بر زندگی روزمره شرق و غرب، به‌عنوان نخستین کنفرانس بین‌المللی با چنین موضوعی در چین، برگزار شد. در طول کنفرانس بیش از هشتاد متفکر از سراسر جهان دربارهٔ گستره‌ای از موضوعات، گفت‌وگو کردند. کتاب حاضر مجموعه‌ای است متشکل از مقالات ارائه شده در این کنفرانس، به‌علاوه مقالاتی درخواستی از چهار متفکر دیگر آثار مهمی در این حوزه نگاشته‌اند.

پاسخ اینکه چرا امروز، زیبایی‌شناسی زندگی روزمره محبوبیتی روزافزون دارد، تا حدودی در تحولات اخیر جامعهٔ جهان نهفته است. زیبایی‌شناسی زندگی روزمره دغدغه‌ای مشترک برای زیبایی‌شناسان سراسر جهان شده است. ازاین‌جهت که واکنشی را نسبت به تغییرات بنیادی جهانی در فرهنگ و هنر معاصر نمایان می‌سازد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

لیـــــو یودی
مترجم: محمد خیابانی

گوینده

دادبه دادمهر

حجم (مگ)

423

مدت زمان (دقیقه)

530

دیدگاهی دارید؟