0

 

زیزفون دوم از سمت چپ (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی زیزفون دوم از سمت چپ نوشته‌ی ماتئی ویسنی‌یک، نمایشنامه‌ای کوتاه است که توسطِ گروه هنری تاپ آرت به اجرا در آمده است. در این نمایشنامه، زنی به همراهِ دوستش از پنجره به مشاهده‌ی رفتارهایِ عجیبِ مردی در پارک می‌پردازند که هر روز سرِ ساعت ۶ عصر کنار یکی از درختانِ پارک ظاهر می‌شود. این نمایشِ کوتاهِ تک‌پرده‌ای، تنها چهار کاراکتر دارد و در دو صحنه تنظیم شده است.

در کتاب صوتی زیزفون دوم از سمت چپ نوشته‌ی ماتئی ویسنی‌یک (Matei Vișniec)، زنی بی‌نام، یکی از دوستانش را به خانه دعوت کرده است تا رفتار‌های عجیب مردی را به او نشان دهد که به مدت ۱۰ سال، هر روز سرِ ساعت ۶ در پارکی ظاهر می‌شود. زن به دوستش نشان می‌دهد قادر است رفتار‌های مرد را از راهِ دور و به شکلی اسرارآمیز کنترل کند. زن کاری می‌کند که مرد، روی یکی از نیمکت‌های پارک بنشیند، به آسمان نگاه کند و سیگارش را روشن کند. دوستِ زن که در آغاز به داستان مشکوک بود و به توانایی زن در کنترل رفتار مرد باور نداشت، کم‌کم به او ایمان می‌آورد و مانندِ زن متحیر و شگفت‌زده می‌شود. بی‌خبر از آن‌که مرد، تصور و نظرِ دیگری در مورد این اتفاق‌ها دارد.

این نمایش کوتاه را نازی دشتکیان برای رادیو تنظیم کرده است و بازیگرانِ آن نازی دشتکیان، فرناز حیدری، حجت نصاری و میثم جوکار هستند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ماتئی ویسنی یک

گوینده

نازی دشتکیان، فرناز حیدری، حجت نصاری، میثم جوکار

حجم (مگ)

25

مدت زمان (دقیقه)

18

دیدگاهی دارید؟