0

 

سال خرگوش (صوتی)

توضیحات

این نویسنده مشهور و پرکار فنلاندی، رمان سال خرگوش را در سال ۱۹۷۵ نوشت. این کتاب که خیلی‌ زود از پرفروش‌ترین‌های فنلاند و فرانسه شد توانست سه جایزه بین‌المللی دریافت کند و پس از آن دو فیلم نیز با اقتباس از آن ساخته شد. یک فیلم فنلاندی در ۱۹۷۷ با نام سال خرگوش و یک فیلم فرانسوی در ۲۰۰۶ به نام خرگوش واتانن.

پاسیلینا تاکنون ۱۲ کتاب غیرداستانی و ۳۵ اثر داستانی نوشته است و تقریبا هر سال یک کتاب جدید می‌نویسد.

آثار او بازتابی از زندگی روزمره، به خصوص زندگی مردهای میان‌سال روستایی فنلاند است. او در کلامش نوعی ذکاوت و تیزبینی دارد که مخصوص خودش است و سبک «پیکارسک (رندانه)» را تداعی می‌کند. رمان‌های پاسیلینا واقع گرایانه‌اند و ساختاری تصادفی و اتفاقی و حال‌و هوایی طنز دارند. او هیچگاه در آثارش سیاست و جامعه را مستقیم به نقد نمی‌کشد و زبان طنز همیشه در آثارش هویدا است.

کتاب سال خرگوش روات‌گر داستان واتانن، روزنامه‌نگاری است که از شغل و زندگی مشترکش خسته شده است. او روزها را با اکراه می‌گذراند تا این که یک روز وقتی در حال بازگشت از یک مصاحبه کسل‌کننده است، در حال رانندگی خرگوشی را زیر می‌گیرد. این واقعه یا آثار آن واتانن را دگرگون می‌کند و ناگهان خود را مشتاق یک زندگی هیجان‌انگیز می‌یابد و سفری را آغاز می‌کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آرتو پاسیلینا
مترجم: فرناز تیمورازف

گوینده

فرهاد اتقیایی

حجم (مگ)

421

مدت زمان (دقیقه)

430

دیدگاهی دارید؟