0

 

سرود کریسمس (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی سرود کریسمس اثر رمان‌نویس مشهور انگلیسی سده نوزدهم میلادی چارلز دیکنز، داستانی در مورد اسکروچ، پیرمردی ثروتمند و نامهربان است که بدخلقی‌ها و خساست‌هایش باعث شده تا همه از او فراری باشند، در یکی از شب‌های آستانه‌ی سال نو، اشباحی به سراغش می‌آیند و او نمی‌داند که چه آینده‌ای در انتظارش است.

این کتاب صوتی خلاصه رمان مشهور سرود کریسمس (A Christmas Carol) است، رمانی حکومتی که توسط نویسنده‌ی معروف انگلیسی، چارلز دیکنز (Charles Dickens) به نگارش درآمده و به یادماندنی‌ترین و خلاق‌ترین شخصیت‌های داستانی را ایجاد کرده است. از او به عنوان یکی از درخشان‌ترین رمان‌نویسان زمان پیروزی یاد شده است. دیکنز در دوره‌ی حرفه‌ای کار خود نه تنها در موفقیت و مشهور بودن پیشگام بود بلکه توسط محققان و منتقدان برای تعبیر و تفسیرش از حقوق کودک، احساسات، موضوعات اصلاحات اجتماعی و آموزش و پرورش، مورد تقدیر قرار گرفت.

ابنزر اسکروج (Ebenezer Scrooge)، شخصیت اصلی این رمان، تاجر ثروتمند و مشهوری است که در لندن زندگی می‌کند، او با توجه به ثروت فراوانش بسیار خسیس است. او در خواب روح شریک مرده‌اش، جیکوب مارلی را می‌بیند. روح مارلی در حالی که غل و زنجیر سنگینی را با خود حمل می‌کند، در جهان پرسه می‌زند. این غل و زنجیر براساس بی‌تفاوتی و بی‌احساسی او نسبت به اطرافیانش در زمانی که زنده بود، ایجاد شده است.

مارلی به اسکروج می‌گوید اگر زندگی و اخلاقش را عوض نکند، همانند او به زنجیر کشیده می‌شود. در ادامه مارلی سه زمان گذشته، حال و آینده‌ی زندگی اسکروج را در برابرش نمایان می‌کند و موجب تغییر و تحول شخصیت او می‌شود. اسکروج با دیدن کارهای خود در گذشته و آن چه در آینده بر سرش خواهد آمد، پشیمان شده و خود را باز می‌یابد و در آخر به شخصیتی مهربان، بخشنده و دوست داشتنی مبدل می‌شود که روح واقعی کریسمس را دریافت کرده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

چارلز دیکنز
مترجم: بهارک قهرمان

گوینده

الیاس گرجی

حجم (مگ)

171

مدت زمان (دقیقه)

120

دیدگاهی دارید؟