0

 

سفر به سرزمین افسانه‌ها (صوتی)

توضیحات

کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها اثر هانس کریستین آندرسن، مجموعه‌ای از داستان‌های سحرانگیز دانمارکی است، که با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است.

برای بیشتر ما نام هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) همراه با دنیای شگفت‌انگیز داستان‌های جذابش همچون جوجه اردک زشت، بندانگشتی و دخترک کبریت‌فروش و… عجین شده است. قصه‌هایی که در عین سادگی، ژرف‌ترین مفاهیم بشری را در خود داشتند و صادقانه روح کودکانه‌ی ما را به محسور خود می‌کردند. افسانه‌هایی شیوا و شیرین که از زبان بلوط و باد و جادوگر و عروسک و گل سرخ و پری و صدها موجود جان‌دار و بی‌‌جان دیگر برای کودکان روایت می‌شد. اما کیست که نداند مخاطبان او نه ‌تنها کودکان، که تمام بزرگ‌سالانی هستند که کودکی و خاطرات دلچسب خود را در قصه‌های او می‌یافتند.

هانس کریستین آندرسن در آوریل ۱۸۰۵ در شهر اودنسه دانمارک چشم به دنیا گشود، در خانه‌ای که شور و علاقه‌ی پدر به ادبیات و نمایشنامه پسر را که از همان سن کم با دنیای جذاب و وسیع هنر و ادبیات آشنا کرد. بی‌دلیل نبود که در کودکی برای خود صحنه‌ی تئاتر درست می‌کرد و آثار بزرگان را با عروسک‌های چوبی‌اش از حفظ اجرا می‌نمود. بعد از مرگ پدر برای گذراندن زندگی مجبور شد به خیاطی و بافندگی مشغول شود. ولی انگار خداوند سرنوشت دیگری را برایش مقدر کرده بود و قرار بود که او قصه‌گوی دنیای کودکان شود.

پسرک بعد از انتشار اولین آثارش کسی شد که او را «گنجینه‌ی ملی» دانمارک خواندنش و به افتخارش تندیس‌ها ساختند. لقب «پدر ادبیات کودکان» را به او دادند و زادروزش را «روز جهانی کتاب کودک» نام گذاری کردند. «جایزه‌ی ادبی هانس کریستین آندرسن»، که به آن جایزه‌ی نوبل کوچک هم گفته می‌شود، به نام و یاد او هر دو سال یک بار به نویسندگان ادبیات کودک تعلق می‌گیرد و برنده، جایزه‌‌اش را از ملکه‌ی دانمارک دریافت می‌کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هانس کریستین آندرسن
مترجم: فرخ بافنده

گوینده

فرزانه فائزی

حجم (مگ)

311

مدت زمان (دقیقه)

660

دیدگاهی دارید؟