0

 

سه تار (صوتی)

توضیحات

سه تار

کتاب صوتی سه تار نوشته‌ی جلال آل احمد، شامل ۱۳ داستان کوتاه اجتماعی است که معضلات درونی جامعه ایران را به تصویر می‌کشد و جهل و اعتقادات افراطی مردم را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

درباره کتاب صوتی سه تار:

جلال آل احمد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روشنفکران معاصر، داستان‌نویسی قهار و نکته‌سنج نیز به حساب می‌آید. به همین خاطر تاکنون مجموعه داستان‌های مختلفی از او به چاپ رسیده که هرکدام سوژه‌های مختلف اجتماعی داشته‌اند. کتاب صوتی سه تار نیز یکی از دیگر آثار این نویسنده محبوب به شمار می‌رود که از ۱۳ داستان کوتاه تشکیل شده و در سال ۱۳۲۷ شمسی به نگارش درآمده است.

هر یک از قصه‌های کتاب سه تار بازتابی از معضلات مردم فقیر ایران است؛ مردمی که هرکدام علاوه بر داشتن مشکلات اقتصادی، درگیر جهل و خرافات نیز هستند و جلال به خوبی توانسته با نثر شیوا و ساده‌ خود وضعیت آن دوران را شرح دهد. همچنین زمانی که جلال آل احمد مجموعه داستانی سه تار را نوشت، با حزب توده در ارتباط بود و به همین خاطر می‌توان انتقاد به مذهبی‌های متعصب را در جای جای کتابش احساس کرد.

سه تار عنوان اولین داستان این کتاب است و ماجرای جوانی نوازنده را روایت می‌کند که برای امرار معاش و عشق به موسیقی در مجلس‌ها و مهمانی‌های متفاوت می‌نوازد. سرانجام پس از مدت‌ها کار کردن، پول‌های خود را جمع می‌کند و اولین سازش را می‌خرد اما عبور او از جلوی در یک مسجد و مشاجره‌اش با افراد دیگر سرنوشت این نوازنده را تغییر می‌دهد.

می‌توان حال و هوای کلی کتاب صوتی سه تار را غم انگیز و متاثر کننده دانست و جلال نیز به خوبی توانسته با به تصویر کشیدن عقاید اشتباه مردم و شخصیت‌‌پردازی‌های قوی، احساسات شما را درگیر کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جلال آل احمد

گوینده

سامان قلیچ خانی، آزاده رادمهر، آرمان سلطان زاده

حجم (مگ)

119

مدت زمان (دقیقه)

350

دیدگاهی دارید؟