0

 

سوگنامه رستم و سهراب (صوتی)

توضیحات

سوگنامه رستم و سهراب

کتاب صوتی سوگنامه رستم و سهراب گزیده‌ای ویژه از شاهنامه فردوسی است که با صدای شیرین و دل‌نشین مهدی پاکدل، مجید آقاکریمی و رضا عمرانی روایت می‌شود.

بی‌تردید، «رستم و سهراب» یکی از مشهورترین و ماندگارترین داستان‌های شاهنامه است که نسل به نسل و سینه به سینه در محافل و مجالس نقل و قول شده است و کمتر کسی را می‌توان یافت که با قهرمانان اسطوره‌ای این داستان آشنایی نداشته باشد.

سهراب و افسانه‌ی او در سراسر زندگانی رستم که خود سراسر بخش داستانی شاهنامه است مانند شعله یا شراره‌ی کوتاهی است که دمی می‌افروزد و به تندی خاموش می‌شود. با این همه سوگنامه سهراب، برخلاف پندار گروهی کسان، یکی از درخشان‌ترین نقاط زندگانی درخشان رستم است، و نیز از پرشکوه‌ترین و ژرفترین تراژدی‌های شاهنامه.

شاهنامه تنها یک اثر منظوم نیست، بلکه آیینه‌ای است از دانش، خِرَد و حماسه‌ی‌ ایرانی که با مهارت و دقت فراوان به مردمان جهان نمایان شده است. از خصوصیات بارز این کتاب می‌توان به تعداد اندک واژگان غیرپارسی به‌کار رفته در شعرها نسبت به پنجاه هزار بیت سروده شده، همچنین معرفی اسطوره‌های باستانی در کنار رویدادهای تاریخی و داستان‌های پندآموز ایرانی اشاره نمود که جملگی گواهی بر توانایی و دانش سراینده‌ی‌ این اشعار در زمان خود است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ابوالقاسم فردوسی

گوینده

مهدی پاکدل، رضا عمرانی، مجید آقاکریمی

حجم (مگ)

10

مدت زمان (دقیقه)

20

دیدگاهی دارید؟