0

 

سپید و سیاه – شماره ۱۰۸۶ – ۳ آبان ۱۳۵۷


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

سپید و سیاه نام مجله‌ای بود که از سال ۱۳۳۲ با مدیریت علی بهزادی، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجله در حوالی کودتای ۲۸ مرداد به صحنه آمد.

این مجله توسط روزنامه نگاران دولتی جمهوری اسلامی به حمایت از حکومت پهلوی و فراماسونری متهم می‌شود و کتابی هم با عنوان «مجله سپید و سیاه» در همین مورد نوشته شده‌است.

بارها در ستون نیمه پنهان کیهان نیز به شخص علی بهزادی به عنوان «کارگزار فرهنگی رژیم پهلوی» حمله شده‌است.

اما علی بهزادی در گفتگو با بی‌بی‌سی می‌گوید که به خاطر علاقه‌ای که به مصدق داشت، عکس وی را در جلد شماره اول مجله قرار داد.

دفتر مجله سپید و سیاه در خیابان ایرانشهر شمالی، خیابان آذرمهر، نبش فریدون شهر، شماره ۲۳ قرار داشت.

مجله “سپید و سیاه” به مدیر مسئولی “دکتر بهزادی” از جمله مطبوعاتی بود که در گرماگرم کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که بسیاری از مطبوعات تعطیل شده بودند به صحنه آمد و همواره از عملکرد رژیم حمایت کرد. کتاب حاضر از مجموعه “مطبوعات عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک” حاوی اسناد ساواک درباره مدیر مسئول و فعالیت های مجله “سپید و سیاه” است. در ابتدای کتاب، خلاصه ای از وضعیت نشریات و مطبوعات در عصر پهلوی درج شده، سپس تاریخچه ای از سرگذشت و فعالیت های مجله سپید وسیاه و زندگی نامه و فعالیت های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول آن آمده است. در صفحات پایانی کتاب نمایه اسامی و عکس هایی از مدیر مسئول مجله یاد شده به طبع رسیده است.

دیگر نسخه های مجله سپید و سیاه

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علی بهزادی

تعداد صفحات

52

حجم (مگ)

21.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

ناشر: مرکز بررسی اسناد تاریخی
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 955.08240727
سال چاپ: 1382
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 3000 نسخه
تعداد صفحات: 430
قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)

دیدگاهی دارید؟