0

 

شجاع باش دختر (صوتی)

توضیحات

انتظارات و توقعات اجتماعی زیادی که در هر فرهنگی وجود دارد، دختران را تحت‌فشار زیادی قرار می‌دهد. بسیاری از دخترها تحت‌تأثیر اطرافیان خود تصور می‌کنند موجوداتی ضعیف هستند که به محافظت نیاز دارند و نمی‌توانند از پس خودشان بربیایند. آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا از طردشدن توسط دیگران جلوگیری کنند. ریشما سوجانی عقیده دارد تمام این کارها به دلیل تربیت اشتباه آن‌ها انجام می‌شوند.

این نویسنده در کتاب شجاع باش دختر (Brave, Not Perfect) می‌گوید همیشه به دختران یاد می‌دهند که در بازی‌های بی‌خطر شرکت کنند و مراقب باشند که آسیبی نبینند. او در این کتاب با ارائه روش‌هایی به شما کمک می‌کند دختران خود را طوری تربیت کنید که بتوانند با شجاعت تمام در هر کاری که دوست دارند شرکت کنند.

با شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید که دخترانی که همیشه از آسیب در امان می‌مانند در آینده به زنانی ضعیف و محکوم به شکست تبدیل می‌شوند. همچنین درمی‌یابید که «شجاعت» بهترین انتخاب برای افراد کمال‌گرا به شمار می‌آید و شجاع بودن تنها راهی است که می‌تواند ترس‌ها را دور کند و اشتیاق را به درون آن‌ها برگرداند.

کتاب شجاع باش دختر درواقع با الهام از سخنرانی‌های تد نویسنده نوشته شد که موضوع اصلی آن‌ها یادآوری شجاعت و پذیرش کامل نبودن توسط تمامی زنان است. به عقیدهٔ سوجانی تمام کلیشه‌های جنسیتی که در فرهنگ‌های مختلف وجود دارند عزت‌نفس دختران را دچار آسیب می‌کنند و این موضوع نیز مانع حضور مؤثر آن‌ها در عرصه‌های مختلف می‌شود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ریشما سوجانی
مترجم: پویا پوراحمد

گوینده

نرگس داغمه چی

حجم (مگ)

573

مدت زمان (دقیقه)

410

دیدگاهی دارید؟