0

 

شرایط مدرن، مناقشه‌ های پست مدرن

توضیحات

شرایط مدرن، مناقشه های پست مدرن بحثی پردامنه، صاحب نظرانه و روشنگر درباره فرایندها و کارکردهای پیچیده ای ارائه می کند که زندگی اجتماعی امروز ما را از نو شکل می دهند. این کتاب تحلیل مشروح و روشنی است از واکنش ها و پاسخ هایی که به مسائل و امکانات مربوط به
صورت های رایج زندگی مدرن و صورت های نوظهور زندگی پست مدرن داده می شود.
بری اسمارت به موشکافی و شناسایی مسائل و مضامین تحلیلی مربوط به تاثیر فناوری اطلاعاتی بر زندگی اجتماعی، دگرگونی شیوه تولید سرمایه داری، افکار مربوط به آینده های اجتماعی بدیل و پساصنعتی و تاثیر رسانه ها و ارتباطات مدرن بر شکل های حسانیت بشری می پردازد. مضمون مرکزی بحث او مدرنیته و پیامدهای آن است، به خصوص دغدغه فزاینده نسبت به پروژه مدرنیته و پیدایش شرایط پست مدرن.

او نشان می دهد که ایده ها و افکار پست مدرن دارای هر دو ظرفیت انتقادی و رادیکالند، ظرفیتی که در شکل های فرهنگی و سیاسی نوین، فعالیت های فکری نوین و تجربه های زمانی و مکانی نوین تجسم می یابد. پیوندها و تنش های میان مارکسیسم و پست مدرنیسم را شناسایی می کند و پاسخ های نظری اندیشمندان اجتماعی همچون آلوین تافلر، مارشال مک لوهان، والتر بنیامین، بودریار، هابرماس، لیوتار و … را بررسی می کند.
این کتاب شرحی آموزنده و متوازن از معنای مدرنیته و پست مدرنیته و راهنمای پرارزشی است به اصلی ترین منازعه های فکری دهه های هشتاد و نود سده بیستم.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

بری اسمارت

مترجم

حسن چاوشیان

حجم (مگ)

4.4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

307

دیدگاهی دارید؟