0

 

شرق بهشت (صوتی)

توضیحات

جان اشتاین بک در کتاب صوتی شرق بهشت، از داستان معروف هابیل و قابیل الهام گرفته است و می‌کوشد که تبعیض‌های خانوادگی و حسد بین برداران را به تصویر بکشد. این اثر جزو ده کتاب پرطرفدار و محبوب آمریکا است که به بیان موضوعاتی مانند عشق، بخشش، آزادی، عذاب وجدان و … می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی شرق بهشت:

با وجود اینکه حدود ۵۰ سال از زمان انتشار این رمان درخشان و ماندگار می‌گذرد اما باز هم نقش مهمی را در فرهنگ آمریکا ایفا می‌کند. پر رمز و راز بودن شخصیت‌ها، توصیف ناپذیر بودن عشق و پیامدهای خونین نبود عشق در زندگی، چندین ویژگی این کتاب بی‌نظیر است. در حقیقت کتاب صوتی شرق بهشت (East of eden) حماسه‌ای فلسفی است که نویسنده‌ای خبره و باتجربه آن را در سن ۵۰ سالگی به نگارش درآورده است.

این کتاب به روایت موضوعاتی می‌پردازد که تمام انسان‌ها از هنگامی که خود را می‌شناسند و تا هنگامی که می‌میرند، با آن روبه‌رو می‌شوند. جان اشتاین بک در این رمان سعی می‌کند که انسان را بارها در موقعیت‌های گوناگون قرار دهد تا بین خیر و شر یکی را انتخاب کنند و در نهایت این موضوع که نیکی همیشه برنده‌ی میدان مبارزه نیست را به اثبات می‌رساند.

فیلمی با اقتباس از این رمان و با همین نام توسط الیا کازان، کارگردان مشهور آمریکایی ساخته شده است که توانست جوایز بسیار زیادی از قبیل مکمل زن و اسکار بهترین بازیگر مکمل زن در جشنواره «گلدن گلاب» و «کن» را دریافت کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جان اشتاین بک
مترجم: پرویز شهدی

گوینده

آرمان سلطان زاده

حجم (مگ)

584

مدت زمان (دقیقه)

1890

دیدگاهی دارید؟