0

 

شوهر آهو خانم (صوتی)

توضیحات

شوهر آهو خانم

کتاب صوتی شوهر آهو خانم نوشته‌ی علی محمد افغانی، یکی از بهترین رمان‌های خانوادگی در پنجاه سال اخیر به شمار می‌رود و قصه زندگی زنی را به تصویر می‌کشد که مجبور به زندگی با هووی خود در یک خانه می‌شود و در تلاش است تا زندگی خود را نجات دهد. این کتاب جایزه بهترین رمان سال ۱۳۴۰ را از آن خود کرده است.

درباره کتاب صوتی شوهر آهو خانم:

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین رمان‌های ایرانی که دهه چهل شمسی به چاپ رسید و تا سال‌های پس از انقلاب نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد، کتاب شوهر آهو خانم (Showhar-e Ahou Khanom) نام دارد.

علی محمد افغانی به خاطر فعالیت‌های سیاسی بین سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۸ در زندان به سر می‌برد و همین تجربه زندانی بودن، او را به سمت و سوی نویسندگی کشاند و اولین رمان خود را آنجا نوشت. اما پس از آزادی هیچ یک از ناشران حاضر به چاپ کتاب شوهر آهو خانم نشدند و افغانی مجبور شد تا آن را با هزینه شخصی خود منتشر کند. اما طولی نکشید که به خاطر کیفیت بالای داستان، به محافل ادبی راه پیدا کرد و در سال ۱۳۴۰ نیز کتاب شوهر آهو خانم به عنوان رمان برگزیده سال انتخاب شد.

داستان این رمان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه اتفاق می‌افتد و نویسنده نیز به خوبی توانسته شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه سنتی ایران را به تصویر بکشد و از مشکلات مختلف زنان و مناسبات خانوادگی در آن دوران بگوید. همچنین علی محمد افغانی با تسلط بر فرهنگ و زبان مردم عامه، مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌های جذاب و قدیمی ایرانی را در لابه‌لای داستانش گنجانده و از اصطلاحات کوچه بازاری زیادی استفاده کرده است. از روی کتاب شوهر آهو خانم نیز فیلمی به همین نام در سال ۱۳۴۷ به کارگردانی داوود ملاپور ساخته شد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علی محمد افغانی

گوینده

پیمان قریب پناه

حجم (مگ)

1100

مدت زمان (دقیقه)

2500

دیدگاهی دارید؟


اعضا
sorosh70
1 سال 7 ماه قبل

سلام خب حذفش کنید راحت

Support
1 سال 7 ماه قبل

سلام
شما میتوانید این کتاب را امانت بگیرید.