0

 

صد سال تنهایی (صوتی)

توضیحات

صد سال تنهایی

کتاب صوتی صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز، یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین آثار در حوزه ادبیات داستانی در سطح جهان است و به روایت زندگی شش نسل یک خانواده از اهالی آمریکای جنوبی می‌پردازد که در دهکده‌ای به نام ماکوندو زندگی می‌کنند.

رمان صد سال تنهایی حاصل ۱۵ ماه تلاش و کار گابریل گارسیا مارکز است که به گفته‌ی خود او در تمام این مدت خود را در خانه حبس کرده است. جذابیت رمان صد سال تنهایی از عنوان‌ آن آغاز می‌شود. عنوانی که مخاطب را با خود درگیر می‌کند و او به فکر فرو می‌برد. تنهایی آن هم صد سال!

گابریل گارسیا مارکز به‌ خاطر این کتاب، موفق به کسب نوبل ادبی شده است. او در صد سال تنهایی، سبکی نو را بنیان نهاد. مارکز در عین واقع‌گرایی و واقع‌نمایی، عناصر شگفت‌انگیز دنیای اسطوره و تخیل را به عقاید خاص مردم پیوند داد و اثری متفاوت با دنیای واقعیت یا تخیلِ محض ساخت. این سبک را در اصطلاح رئالیسم جادویی می‌گویند.

رمان صد سال تنهایی در سال ۱۹۶۵ در شمارگان هشت‌ هزار نسخه و به زبان اسپانیایی در آرژانتین به چاپ رسید که همه‌ نسخه‌های آن در هفته‌ی اول فروخته شد. بعد از گذشت تقریبا پنج دهه از اولین چاپ این کتاب، بیش از سی‌ میلیون جلد از آن در سراسر دنیا به فروش رفته و به بیش از سی زبان مختلف ترجمه شده است.

این کتاب حکایت شش نسل از خانواده‌ای کولی است که محکوم به تنها زیستن هستند. خوزه آرکادیو بوئندیا و اورسولا ایگوآران، زن و شوهری هستند که همراه تنی چند از دوستانشان دهکده‌ خود را ترک می‌کنند تا به جای جدیدی برسند و سپس دهکده‌ موکوندو را بنیان می‌گذارند؛ دهکده‌ای که در ابتدا بکر و جادویی است، ولی بعد از ارتباط با سایر تمدن‌ها، عناصر خیال از آن دور می‌شود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گابریل گارسیا مارکز
مترجم بهمن فرزانه

گوینده

مهدی پاکدل

حجم (مگ)

564

مدت زمان (دقیقه)

1050

دیدگاهی دارید؟