0

 

عشق اول (صوتی)

توضیحات

عشق اول

کتاب صوتی عشق اول نوشته‌ی ایوان تورگنیف، یکی از مشهورترین داستان‌های عاشقانه ادبیات روسیه به شمار می‌رود و شیفتگی و عشق آتشین پسری نوجوان به زنی بزرگتر از خود را به تصویر می‌کشد. این داستان برگرفته از زندگی شخصی خود نویسنده است.

درباره کتاب صوتی عشق اول:

ایوان تورگنیف در سال ۱۸۶۰ برای اولین بار کتاب صوتی عشق اول (First Love) را منتشر کرد. داستانی محبوب و عاشقانه که برگرفته از تجربیات شخصی خودش است.

کتاب عشق اول روایتی زنده و جذاب از عشق نوجوانی شانزده ساله به زنی بیست و یک ساله است که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند؛ پرنسسی جوان به نام زیناییدا که طبع شعر دارد و سروده‌هایش را منتشر می‌کند. شخصیت اول داستان پس از دیدن او، در گردابی از احساسات متناقض و متغیر فرو می‌رود و نمی‌داند که چطور خود را آرام کند.

سرانجام شیفتگی این نوجوان از حد می‌گذرد و برای آنکه این زن را بیشتر بشناسد به بهانه‌های مختلف مدام به دیدار او می‌رفت تا اینکه یک روز متوجه رازی تلخ و عجیب می‌شود…

پس از انتشار داستان عشق اول، تورگنیف اعلام کرد که این اثر بخشی از زندگی واقعی‌اش بوده و معشوقه‌اش نیز پرنسس کاترین شاخوسکوی نام داشته است.

همچنین در زمان چاپ این داستان، برخی از منتقدان سبک نوشتاری اثر را نقد کردند و نوشتن آن را در زمانی که مسائل مهم اجتماعی و سیاسی وجود دارد، بیهوده و نامناسب دانستند. اما افراد دیگری همچون گوستاو فلوبر، رمان نویس فرانسوی، در نامه‌ای به تورگنیف از علاقه خود به داستان عشق اول گفت و زیناییدا را دختری هیجان‌انگیز و جذاب دانست.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ایوان تورگنیف
مترجم سروش حبیبی

گوینده

ایوب آقاخانی

حجم (مگ)

86

مدت زمان (دقیقه)

180

دیدگاهی دارید؟