0

 

علف شبانه (صوتی)

توضیحات

علف شبانه

پاتریک مودیانو برنده جایزه نوبل ادبیات در کتاب صوتی علف شبانه، زندگی یک نویسنده فرانسوی را به تصویر می‌کشد که اتفاقات گذشته‌‌اش را در دفتری قدیمی و سیاه رنگ نوشته و بار دیگر با خواندن آن خاطرات به یاد عشق از دست رفته‌اش می‌افتد و ماجراجویی‌های خطرناکش در پاریس دهه ۱۹۶۰ برایش زنده می‌شود.

درباره کتاب صوتی علف شبانه:

پاتریک مودیانو مانند دیگر آثار پرفروشش، این بار نیز در کتاب صوتی علف شبانه (The Black Notebook) فضایی پر ابهام و رازآلود را خلق کرده که در آن شخصیت‌های داستان درگیر گذشته‌ای مه‌آلود و تاریک شده‌اند و نمی‌دانند که به راستی چه اتفاقاتی افتاده و کدام یک از خاطرات به حقیقت نزدیک‌ترند و خواب و رویا نیستند.

داستان علف شبانه از جایی آغاز می‌شود که نویسنده‌ای به نام ژان به سراغ دفترچه سیاه رنگ و قدیمی خود می‌رود و بخشی از مهم‌ترین خاطرات و وقایع دوران جوانی‌اش را بازخوانی می‌کند. او در دهه ۱۹۶۰ میلادی در پاریسی زندگی می‌کرده که پس از جنگ استقلال طلبی الجزایر، به شهری پرخشونت تبدیل شده است. در میان این هیاهو، ژان به زنی عجیب و مرموز به نام دنی دل می‌بازد؛ زنی که گذشته‌ای پرتلاطم دارد و می‌خواهد به هر طریقی که شده از آن فرار کند.

او با خواندن خاطرات دفترچه به یاد رابطه‌‌ی عاشقانه‌اش با دنی می‌افتد و به یاد می‌آورد که به خاطر او با افرادی خطرناک و عجیب آشنا شود؛ کسانی که جرمی را مرتکب شده‌اند و کارگاهی نیز که مسئول پرونده آن‌هاست، آن‌ها را تعقیب می‌کند.

نویسنده با مهارت بالای خود توانسته فضایی مالیخولیایی و هراسناک از پاریس سال‌های دور برای شما به نمایش بگذارد و کتاب علف شبانه را به اثری جذاب و تاثیرگذار تبدیل کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پاتریک مودیانو
مترجم شبنم درویش

گوینده

احسان چریکی

حجم (مگ)

140

مدت زمان (دقیقه)

300

دیدگاهی دارید؟