0

 

غروب بت ها (صوتی)

توضیحات

اثری که پیش رو دارید در عرض هشت روز نگارش شد. در سوم سپتامبر ۱۸۸۸ فریدریش نیچه زمانی که در زیلس سوئیس بود، این اثر را به نگارش درآورد.

نیچه سعی بر این دارد که معرفی کوتاهی از نگرش فلسفی خویش نسبت به جهان و عقلانیت داشته­باشد. عمل­گرایی و ارتباط فلسفه با روانشناسی و فیزیولوژی، ما را بر این می­دارد که بت­ها، نمادها و سنبل­ها، نقابی بر چهره­ی پیش­داوری‌های ناسنجیده‌ای است که جماعت از فیلسوف و نافیلسوف به عنوان حقیقت، باور داشته‌اند و آن‌ها را پرستیده‌اند.

کتاب صوتی غروب بت‌ها (فلسفیدن با پتک) پُتکی است که نیچه بر سر تمام ارزش‌های دیرینه فرود می‌آورد و روی خاک‌های این ویرانه، بنای نویی می‌سازد.

ساختن بت و پروبال دادن به اساطیر ذهنیمان، به دست خود ما صورت می­گیرد اما رسالت فکری نیچه نه تنها هجوم به اندیشه‌ها، بلکه هجوم به هر نوع بت دیگری است که به دست اجتماع تحت عنوان حقیقت، ساخته و پذیرفته شده­است. مواردی چون مسیحیت، مذهب، متافیزیک، زناشویی، آزادی، هنر، سیاست و آنارشیسم.

فردی سعادت­مند، فاضل و عاقل، صفاتی بودند که بر مبنای عقیده سقراط و فیلسوف­های یونانی به واسطه کسب عقلانیت کامل، کسب می­شدند اما در کتاب صوتی غروب بت ها، نیچه بر این باور است که این عقلانیت محض، یک بیماری است و انسان باید در طبیعی‌ترین حالت ممکن، پیرو غریزه و طبیعت خودش باشد.

با کتاب صوتی غروب بت­ها همراه شوید و آخرین اثری که نیچه خود منتشر کرده­بود را گوش فرا دهید تا شکستن تابوها و تعصب­های بشری را بشناسید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فریدریش نیچه
مترجم: فروزنده دولتیاری

گوینده

سعید مهرآلی

حجم (مگ)

350

مدت زمان (دقیقه)

250

دیدگاهی دارید؟