0

 

فاجعه دارد می آید (صوتی)

توضیحات

«چرا امروز؟ چرا اینجا؟ چرا من؟» شاید در بحران‌های کوچک و بزرگ زندگی این سؤال را پرسیده باشید. یک مَثَل قدیمی اروپایی هست که می‌گوید: «هیچ روزی برای پنچر شدن روز خوبی نیست.» سختی‌ها و حادثه‌ها برای رقم خوردن از ما رخصت نمی‌گیرند. اگر چنین بود، نظام جهان شکل و شمایلی دیگر پیدا می‌کرد. ریچل هالیس (Rachel Hollis) در کتاب فاجعه دارد می‌آید (Didn’t See That Coming) به نقش ما در چگونگی عبور از گردنه‌های بحرانی زندگی می‌پردازد.

هیچ‌وقت پیش نمی‌آید که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و با خودمان بگوییم: «چه روز مناسبی برای این که یک پیشامد ناخواسته سر راهمان قرار بگیرد.» ذات حادثه در یکباره بودن و ناگهانی رقم خوردنش است. از قدیم شنیده‌ایم که حادثه خبر نمی‌کند. علاوه بر آن، فاجعه پیر و جوان و فقیر و غنی نمی‌شناسد. همه‌ی ما در معرض فجایعی همچون سوگ، حوادث طبیعی مانند زلزله، ورشکستگی، تصادف و… قرار داریم. اما این واکنش افراد به این قبیل اتفاقات است که ما را با یکدیگر متفاوت می‌کند.

کتاب فاجعه دارد می‌آید توصیه‌های مفید بسیاری برای مقابله با ناخوشایندی‌های زندگی در اختیار شما می‌گذارد. همچنین هالیس از نمونه‌های واقعی درباره‌ی زندگی خود و دیگران برای کمک به خواننده در این کتاب صوتی استفاده می‌کند. وقایعی مانند تجربه‌ی تلخ جدایی خود از همسرش و خودکشی برادرش در نوجوانی. این کتاب از معدود آثار ریچل هالیس است که در آن درمورد جنبه‌ی منفی شهرت در تجربه‌ی زیسته‌ی نویسنده نیز صحبت می‌شود.

ریچل هالیس در این کتاب به شما کمک می‌کند که در بحران‌های دشوار زندگی پوست بیندازید، منِ جدیدتان را کشف کنید و ققنوس‌وار از زیر خاکسترها سر برآورید. نشر صوتی شار با همکاری انتشارات فانوس دانش، ترجمه‌ی آمنه ترکاشوند را از این اثر انتخاب کرده و آن را در قالب کتاب گویا تهیه و روانه‌ی بازار کرده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ریچل هالیس
مترجم: آمنه ترکاشوند

گوینده

آیلار محمدی

حجم (مگ)

577

مدت زمان (دقیقه)

420

دیدگاهی دارید؟