0

 

فرهنگنامه بوشهر (ز – ی)

توضیحات

فرهنگنامه بوشهر: شامل واژه‌های شهر و اعلام استان بوشهر (ز – ی) (جلد ۲)

(از مجموعۀ ۲ جلدی)
این کتاب مجموعه ای است از واژه ها، ترکیبات و کلمه های فراموش شده یا رو به فراموشی یا رایج در بوشهر که امروزه نیز به کار می روند، اعلام جغرافیایی، اماکن قدیمی و مذهبی، قلعه ها، دژها، خانه ها و عمارات، شهرها، روستاها، کشتی ها، انواع غذاها و آداب و رسوم، اعلام تاریخی، طبیعی، انسانی، چهره های دینی، ادبی، سیاسی، ورزشی، هنری، خان ها، حکام، کتب و رسایل، آثار باستانی و بناهای تاریخی و قدیمی، کوه ها، رودخانه ها که در حوزه جغرافیایی بوشهر قرار دارند، در این کتاب آمده است.

معرفی کتاب

فرهنگنامه بوشهر مجموعه ای است دو جلدی [( آ – ز)، (ز – ی )]، از واژه ها، ترکیبات و کلمه های فراموش شده یا رو به فراموشی یا رایج در بوشهر که امروزه نیز به کار می روند، اعلام جغرافیایی، اماکن قدیمی و مذهبی (امامزاده ها، قدمگاه ها، مساجد)، قلعه ها، دژها، خانه ها و عمارات، شهرها، روستاها، کشتی ها، انواع غذاها و آداب و رسوم که در حوزه جغرافیایی استان بوشهر قرار دارند و جنبه تاریخی به خود گرفته اند، اعلام تاریخی، طبیعی، انسانی، چهره های دینی، ادبی، سیاسی، ورزشی، هنری، خان ها، حکام، کتب و رسایل، آثار باستانی و بناهای تاریخی و قدیمی، کوه ها، رودخانه ها و جز آن ها در این کتاب آمده اند.

ضمنا یاد آوری می شود که چاپ اول یک جلدی در سازمان انتشارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۰ چاپ و منتشر شده و این بار همان کتاب با توضیحات، اضافات و اصلاحات فراوان به نام چاپ اول (دو جلدی) توسط انتشارات جامی نشر یافته است. در فاصله سالهای میان چاپ اول و دوم، کتابهای متعددی در مورد اطلاعات مربوط به استان بوشهر نوشته شد و البته این روند هم ادامه خواهد داشت.

نگارنده با نوشتن این فرهنگنامه آثار مورد نظر را تکمیل کرده است. اگرچه که تردیدی نیست که صدها و هزاران مطلب ناگفته ی دیگر و بسیاری از اسامی و اماکن نادیده مانده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سیدجعفر حمیدی

حجم (مگ)

17.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 4359201
سرشناسه حمیدی‌، سیدجعفر،
عنوان و نام پدیدآور فرهنگ‌نامه بوشهر : شامل واژه‌های شهر و اعلام استان بوشهر/ پژوهش سیدجعفر حمیدی.
مشخصات نشر تهران: جامی، 1395.
مشخصات ظاهری 2 ج.: مصور.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
مندرجات ج.1. آ- ر.-ج.2. ز- ی.
موضوع بوشهری — واژه‌نامه‌ها
موضوع Bushehri accent — Dictionaries
موضوع بوشهری — اصطلاح‌ها و تعبیر‌ها
موضوع Bushehri accent — Terms and phrases
رده بندی کنگره PIR3024 /ب83ح8 1395
رده بندی دیویی 8فا4

تعداد صفحات

691

دیدگاهی دارید؟