0

 

فضاهای شفابخش (صوتی)

توضیحات

کتاب فضاهای شفابخش نوشته استر اشترنبرگ، ما را غرق در کشفیاتی می‌کند که چگونگی ارتباط بین حواس، احساسات و سیستم ایمنی را فاش کنیم، این کتاب هم برای اداره‌ کنندگان کشوری و شهری مفید است و هم برای معماران شهرسازی، بیمارستان‌ها و متخصصین کاربرد درمانی دارد.

آیا جهان ما را بیمار می‌کند؟ اگر آنچه در اطراف ما که گیج کننده و ناهنجار به نظر می‌رسد (مثل رنگ‌ها و صداهایی که سبب غلیان احساسات می‌شوند) بتوانند شیمی سلامت ذهن را خدشه‌دار کنند، آیا ممکن است که همین محیط، قدرت «شفابخشی» داشته باشد؟ این سوالی است که دکتر استر اشترنبرگ (Esther M Sternberg) در کتاب فضاهای شفابخش ایجاد می‌کند و نگاهی تحسین برانگیز به «ذهن و تن» و «دریافت و فضا» می‌افکند.

چگونه یک منظره دلپذیر می‌تواند سبب سرعت بهبودی شود؟ نویسنده این نظریه را در مکان‌ها و وضعیت‌های مختلف پیگیری می‌کند و بیان می‌کند که چگونه یک معماری شگفت‌انگیز، یک هزارتو، یک باغ، یا یک مکان زیارتی، می‌توانند تنش ایجاد کنند، یا آرامش به وجود بیاروند.

اگر حواس ما را به «مکانی شفابخش» ببرد، پس جای شگفتی نیست اگر «مکان» ماد در «طبیعت» اهمیت زیادی داشته باشد. سلامت محیط شدیدا به سلامت فرد وابسته است. آنچه در این کتاب بیان می‌شود، نه تنها جهت ساخت بیمارستان‌ها، جوامع و حومه شهرهای مفید است، بلکه برای سلامت و شفای فردی نیز ضروری است.

دکتر استر اشترنبرگ پزشک علوم اعصاب و محقق است. مهم‌ترین عملکرد علمی‌اش پیدا کردن رابطه‌ای بین سیستم ایمنی و مغز است. کتاب فضا‌های شفابخش کاوشی است در جهان مادی و گاه معنوی. ارتباط جسم و روان را می‌پاید و برای این رصد کردن، ابتدا جسم و بخصوص پنج حس ظاهری را بررسی می‌کند و ارتباط آن‌ را با جهان اطراف می‌شکافد.

کتاب فضاهای شفابخش (Healing spaces) بر پایه تحقیقاتی نوشته شده است که چند دهه پیش نشان دادند

توضیحات تکمیلی

نویسنده

استر اشترنبرگ
مترجم: شهناز رفیعی

گوینده

شهره روحی، آسمان مصطفایی

حجم (مگ)

292

مدت زمان (دقیقه)

710

دیدگاهی دارید؟