23

 

قارچ ها در شهر

توضیحات

این مجموعه شامل ۲۵ داستان است. کالوینو قصه گویی است توانا، او تصاویی چنان زنده، شفاف و دقیق از تجربیات، مشاهدات، گفته ها و شنیده ها خود و دیگران ارائه میدهد که خواننده زمان ومکان را فراموش میکند و خود را به دست قصه گویش میسپارد.

از داستان یک کشتی باری پر از خرچنگ:
اولین آب تنی سال را بروبچه های میدان دولوری کردند، در یکشنبه ای از ماه آوریل که آسمان، آبی بود و کاملاً صاف و آفتاب، تابنده و نشاط آور. بچه ها که پاچه شلوارهای وصله پینه دارشان را در هوا تکان می دادند از کوچه پس کوچه های باریک، دوان دوان سرازیر شدند. بعضی صندل پایشان بود و لِخ لخش روی سنگفرش، امّا بیشترشان کفش به پا نداشتند تا با پاهای خیس مجبور نباشند زحمت پوشیدنشان را به خود بدهند.

از روی تورهایی که روی زمین تا بالای پای برهنه و پینه بسته ماهیگیرهایی که چندک زده بودند و آنها را رفو می کردند پهن بود، پریدند و دویدند سمت موج شکن. در شکاف تخته سنگ های بستر جاده، رخت هایشان را در آوردند.

عجب کیفی داشت بوی تند جلبک های مانده و گندیده و پرواز مرغان دریایی که می رفتند تا آسمان بیکران را پُر کنند! رخت ها و کفش ها را لای شکاف تخته سنگ ها قایم کردند و باعث فرار بچه خرچنگ ها شدند و پابرهنه و لخت بنا کردند به پریدن از این تخته سنگ به آن تخته سنگ در انتظار اینکه یکی تصمیم بگیرد تا اول از همه شیرجه بزند…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ایتالو کالوینو

مترجم

رضا قیصریه اعظم رسولی مژگان مهر

حجم (مگ)

4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

281

دیدگاهی دارید؟