57

 

قدرت نونچی (صوتی)

توضیحات

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا آن همکارتان که از قضا مهارت چندان زیادی هم ندارد زودتر از شما ارتقاء شغلی پیدا می‌کند و همه‌ی پست و منصب‌های مهم شرکت را صاحب می‌شود؟ یا تا به حال توجه کرده‌اید چرا آن خانمِ تازه‌وارد در کلاس یوگا تمام هم‌کلاسی‌ها و دوستان قدیمی‌ شما را به خود جذب کرده است؟‌ اصلاً چه می‌شود که یک نفر بدون این که تقلای چندانی از خود نشان دهد،‌ دوستانی صمیمی پیدا می‌کند و محبوب همگان می‌شود و این درحالی‌ست که شما مانده‌اید و حوضتان، آن هم بعد از این که بر همه‌ی خواسته‌های خود چشم پوشانده بودید تا بتوانید بقیه را راضی نگه دارید.

دوستان شما، همکلاسی کلاس یوگا و آن همکاری که احتمالاً چشم دیدنش را ندارید،‌ جملگی از نوعی قدرت برخوردار هستند که قدرت نونچی نامیده می‌شود. نونچی که معنای تحت‌اللفظی آن «اندازه‌گیری چشمی» است، نوعی توانایی‌ست که از طریق به‌کاربستن آن می‌توانید نوعی ارتباط و اعتماد دو جانبه میان خود و دیگران برقرار کنید. نونچی نوعی هوش هیجانی‌ست که اگر آن را تقویت کنید، لذتی دو چندان در زندگی تجربه خواهید کرد.

ایونی هانگ (Euny Hong) در سپتامبر سال ۲۰۱۵ کتابی نوشت با عنوان قدرت نونچی (The power of nunchi). او در این کتاب به شما کمک می‌کند تا راز شادی و موفقیت را فرا بگیرید و با بهبود نونچی خود،‌ زندگیتان را بهبود ببخشید. شاید گمان کنید این اثر همچون بسیاری از کتاب‌های خودیاری شما را مهمان وعده‌ای پوچ و تو خالی کرده است. اما اینگونه نیست. چرا که نونچی اصلی‌ست که کره‌ای‌ها از زمان‌هایی بسیار قدیم آن را به کار گرفته‌اند و به فرزندان خود آموزش می‌دهند. بخواهیم دقیق برایتان بگوییم، تقویت نونچی، از نون شب هم برای کره‌ای‌ها واجب‌تر است. بنابراین همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم. قرار است از یک اصل پنج هزار ساله صحبت کنیم نه یک مد زودگذر شرقی.

این کتاب نُه فصل دارد. نویسنده در فصل اول مفصلاً به مفهوم نونچی پرداخته و در فصول بعدی راهکارهایی را ارائه می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید این قدرت را درونتان تقویت کنید. به عنوان مثال در فصل هشتم می‌آموزید از نونچی در محل کار استفاده کنید یا در فصل سوم موانعی را که بر سر راه آن قرار دارد، در می‌یابید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ایونی هانگ
مترجم: مریم اصغرپور

گوینده

نسترن نجاران

حجم (مگ)

401

مدت زمان (دقیقه)

840

دیدگاهی دارید؟