0

 

قدرت و افتخار

توضیحات

گراهام گرین» نویسنده چیره دست قدرت و افتخار در همه رمان های خود از چهارچوب و عناصر رمان پلیسی استفاده می کند و با این همه هر رمان او فاجعه وجدانی را شرح می دهد که در پیچ وخم دنیای خود گرفتار است. قدرت و افتخار نیز بدین گونه داستان فاجعه و رحمت است. رحمتی که ممکن است شامل حال انسان شود و وسیله نجاتی گردد.
کتاب حاضر سرگذشت کشیشی مکزیکی است که به خاطر کشیش بودن و اعتیادش به الکل تحت تعقیب است؛ زیرا حکومت انقلابی با مصرف و قاچاق مشروبات الکلی به شدت مبارزه می کند.

کشیش، کشیشی که کلیساپسند باشد نیست، زیرا پنهانی ازدواج کرده است و یک فرزند از این ازدواج غیررسمی و مغضوب کلیسا دارد که هنگامه‌ی ترس و تعقیب نمی‌گذارد که پدرانه دستی به سر این فرزند بدبخت و بدسرنوشت بکشد. ایمان کشیش شکسته – بسته است.

اما با همه بدبختی‌ها هرگز بی‌ایمان نمی‌شود و چه بسیار مخفیانه مراسم مذهبی برای توده‌های مردم را، که دردسرهای ایمان طبیعی‌شان را از آرمان‌های انقلاب خشن و مصنوعی بیشتر دوست دارند، اجرا می‌کند. کشیش مفلوک هم باید از ماموران مسلح دولت که قدم‌به‌قدم و سایه به سایه در تعقیب او هستند و برای دستگیری یا سر او جایزه تعیین کرده‌اند، بگریزد، هم با هر فلاکتی که هست مشروب پیدا کند و هم از وظایف کشیشی‌اش غافل نباشد، و هم در میان این همه مهلکه، ایمانش را که بدل به سیری بی‌سلوک شده است، مواظبت کند. و…. نمایش ایمان شگفت انگیز نفوذ یافته در اعماق روح مردم که آن را به آرمان های خشک انقلابی ترجیح می دهند از نکات چشمگیر این کتاب است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گراهام گرین

مترجم

عبدالله آزادیان

حجم (مگ)

4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

تعداد صفحات

314

دیدگاهی دارید؟