0

 

قصه‌هایی برای خواب کودکان – آبان ماه

توضیحات

قصه‌هایی برای کودکان، گنجینه‌ای از بهترین قصه‌های تألیف، ترجمه و بازنویسی است که با توجه به ارزش‌های زندگی و فرهنگ صلح برای کودکان خردسال تدوین شده است. شما می‌توانید با توجه به بهداشت روانی کودکان، هرشب یک قصه‌ زیبا برای آنها بخوانید. قصه‌های هر جلد از این کتاب‌ها کودکان شما را به طور غیرمستقیم با فرهنگ اقوام و ملل دیگر و ارزش‌های انسانی آشنا می‌کند.

این کتاب مجموعه‌ای از ۲۷ قصه‌ی ساده برای کودکان است که به صورت بازنویسی، ترجمه، یا اصل قصه به چاپ رسیده است. (بعضی از قصه‌ها دو قسمتی بوده و برای ۳۰ شب آبان در نظر گرفته شده است) یکی از قصه‌های این مجموعه “هفت آرزو” نام دارد و مربوط به کشور ویتنام است.
این قصه حکایت دو برادر است که یکی به کوشش و کار روی می‌آورد و دیگری به تنبلی و گدایی خو می‌کند. برادر کوچک‌تر که کوک نام دارد، در رودخانه به ماهی‌گیری مشغول می‌شود و یک روز، با شگفتی تمام درمی‌یابد که دختری زیبا در تور ماهی‌گیری او جای گرفته است. او خود را دختر آسمانی معرفی می‌کند که یک چند اسیر پادشاه آب شده است.
دختر به خاطر این کمک کوک، هدیه‌ای به او می‌دهد، مبنی بر آن که هفت آرزوی او را برآورده می‌سازد. کوک با خوشحالی به خانه می‌آید و ماجرا را برای برادرش تعریف می‌کند، اما این برادر حریص چهار آرزو را از آن خود می‌کند و سه آرزوی دیگری را به کوک می‌دهد و….

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گیتا گرکانی ، ناصر یوسفی

تعداد صفحات

137

حجم (مگ)

26.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌84-40995
عنوان و نام پدیدآور قصه‌هایی برای خواب کودکان آبان ماه‌/ تهیه شده در موسسه پژوهشی کودکان دنیا؛ زیرنظر ناصر یوسفی‌، گیتا گرگانی‌؛ تصویرگر گل محمدخداوردی.
مشخصات نشر تهران : پیدایش‌، 1384.
مشخصات ظاهری 138 ص‌. : مصور
وضعیت فهرست نویسی فاپا
یادداشت چاپ سوم:1386.
یادداشت چاپ دوم: بهار 86.
یادداشت گروه سنی‌:ب‌، ج‌.
موضوع داستان‌های کوتاه — مجموعه ها
موضوع داستان‌های اجتماعی
موضوع داستانهای تخیلی — مجموعه‌ها
موضوع داستان‌های حیوانات — مجموعه‌ها
شناسه افزوده یوسفی‌، ناصر،
شناسه افزوده گرکانی‌، گیتا، –
شناسه افزوده خداوردی‌زاده قریه‌ی حسن‌، گل محمد، –
شناسه افزوده موسسه پژوهشی کودکان دنیا
رده بندی دیویی دا808/83ق6748 1384

دیدگاهی دارید؟