0

 

قصه‌های هزار و یک شب – جلد دهم (صوتی)

توضیحات

هزار و یک شب – جلد دهم (شب پنجاه و پنجم تا شصتم)

هزار و یک شب یکی از مشهورترین و زیباترین قصه‌های شرقی دنیاست. قصه‌ای که مشرق زمین را با چندین حکایت به تصویر می‌کشد اما چرا زنی به نام شهرزاد هزار و یک شب قصه گفته است؟ روایت این است که شهریار یا شهرباز و شاه زمان، دو برادرند که هر یک در سرزمین خود حکومت می‌کنند. قصه جایی شروع می‌شود که شاه زمان برای دیدار شهریار زن و ملک را رها می‌کند اما به دلیلی در میان راه برمی‌گردد و آنجاست که متوجه خیانت زنش می‌شود. او زن و معشوقش را می‌کشد و به دیدار برادر می‌رود. قصه جایی عجیب‌تر می‌شود که شاهزمان در میابد همسر برادر هم خائن است. آشفتگی شهریار دامن زنان شهر را می‌گیرد و او هر شب زنی را به بستر می‌آورد و در سپیده می‌کشد. تا اینکه شهرزاد، دختر وزیر که زنی عاقل است داوطلب می‌شود به عقد شاه دربیاید. قصه‌گویی او در کاخ در همین شب آغاز می‌شود و از آنجا که شهریار به شنیدن قصه علاقه‌مند می‌شود شهریار به شهرزاد امان می‌دهد تا پایان قصه را بشنود، قصه‌گویی‌ای که هزار و یک‌شب ادامه پیدا می‌کند و قلب شهریار را نرم می‌کند. قصه‌های هزار و یک شب به شکل‌های مختلف در اختیار مخاطب ایرانی‌‌اند و دانلود قصه‌های هزار و یک شب برای کودکان هم ممکن است.

درباره کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب- جلد دهم

جلد دهم هزار و یکشب به شب پنجاه و پنجم تا شصتم اختصاص دارد که یکی از داستان‌های طولانی کتاب یعنی داستان ملک نعمان و فرزندانش شرکان و ضو‌‌ءالمکان در آن روایت شده است. این داستان که در شب چهل و چهارم آغازشده در این جلد هم ادامه دارد. ملک نعمان پادشاهی است که سیصد و شصت همسر دارد اما فقط یکی از آن‌ها پسری به نام شرکان دارد که در بیست‌سالگی ولیعهد پدر است و قدرت بسیار زیادی دارد. در همین زمان است که یکی از زنان حرمسرا دو فرزند دوقلو به دنیا می‌آورد که یکی دختر و دیگری پسر است، نزهت الزمان و ضوءالمکان. داستان شرکان و ضوءالمکان داستانی است که شنیدنش خالی از لطف نیست.

داستان‌های شیرین هزار و یک شب را انتشارات واوخوان در چندین جلد صوتی منتشر کرده است. خوانش آن‌ها را شیوا خنیاگر بر عهده داشته و می‌توانید هر شب یکی از قصه‌های شب شهرزاد را بشنوید. کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب- جلد دهم در همین صفحه از فیدیبو قابل خریداری و دانلود است و برای دانلود کتاب صوتی هزار و یک شب جلد سوم و کتاب صوتی هزار و یکشب جلد دوم و جلد پنجم و سایر جلدها هم کافی است آن‌ها را در سایت سرچ کرده و سپس روی کتابخوان فیدیبو بخوانید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

عبداللطیف طسوجی

گوینده

شیوا خنیاگر

حجم (مگ)

21

مدت زمان (دقیقه)

50

دیدگاهی دارید؟