0

 

قصه‌های هزار و یک شب – جلد یازدهم (صوتی)

توضیحات

قصه‌های هزار و یک شب – جلد یازدهم  (شب شصت و یکم تا شصت و ششم)

ملا عبداللطیف تسوجی یکی از عالمان مشهور قرن سیزدهم هجری قمری است که اطلاعات دقیقی درباره‌ی سال و محل تولدش در دسترس نیست. تنها می‌دانیم که او ساکن تبریز و معلم ولیعهد محمدشاه قاجار یعنی ناصرالدین‌شاه بوده است. او پس از به تخت نشستن ناصرالدین شاه از او خواست که او را از خدمت مرخص کند تا بتواند به عتبات برود و در نجف مجاور حرم حضرت علی علیه السلام شود. او در همان نجف درگذشت. یکی از ارزشمندترین کارهای تسوجی در دوران حیاتش ترجمه‌ی الف لیله و لیله به فارسی است. این کار به خواست شاهزاده بهمن میرزا انجام شد و میرزا محمد علی خان اصفهانی شاعر دربار قاجار هم در آن دخیل بود. تسوجی و اصفهانی در کنار هم داستان‌ها و شعرهای این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند و یک نسخه‌ی منسجم از آن جمع‌آوری کرده‌اند. این نسخه خوشنویسی شده است و نقاشی‌های زیادی هم درباره‌ی هر قصه به آن اضافه گشته است.

درباره کتاب صوتی قصه های هزار و یک شب- جلد یازدهم

لطف قصه به شنیده شدن و وجود قصه‌گو است. همین موضوع باعث شد انتشارات صوتی واوخوان هزار و یک شب را به شکل کتاب صوتی و در چندین جلد منتشر کند. خوانش این مجموعه را شیوا خنیاگر برعهده داشته است و توانسته است با صدای گرم و دلنشینش افراد زیادی را پای هزار و یک شب بنشاند.

کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب – جلد یازدهم به شب‌های شصت و یکم تا شصت و ششم اختصاص دارند که داستان حکایت ملک نعمان و فرزندان او، شرکان و ضوءالمکان در این شب‌ها روایت شده است. قصه‌ی ملک نعمان یکی از پرفرازونشیب‌ترین و طولانی‌ترین قصه‌های هزار و یک شب است و در جلدهای بعدی هم ادامه خواهد داشت.

کتاب‌های صوتی هزار و یک شب روی فیدیبو هم منتشر شده‌اند و شما می‌توانید کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب – جلد یازدهم را در همین صفحه دانلود کرده و روی اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو بخوانید. برای دانلود کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب جلد سوم، جلد دوم و جلد ششم هم کافی است این عبارت‌ها را در فیدیبو سرچ کنید تا صفحه‌ی این کتاب‌ها را در میان هزاران کتاب و رمان دیگری که درسایت موجود است پیدا کنید. قصه‌های هزار و یک شب می‌توانند انتخاب خوبی برای شنیدن در شب‌های طولانی زمستان باشند و حال و هوای خانه‌ی شما را تغییر دهند. با توجه به کوتاه بودن قصه‌ی مربوط به هر شب هم می‌توانید چند دقیقه قبل از خواب به سراغ این داستان‌های جادویی بروید و مانند ملک جوانبخت با هنر شهرزاد خستگی روز را از تن بیرون کنید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

عبداللطیف طسوجی

گوینده

شیوا خنیاگر

حجم (مگ)

12

مدت زمان (دقیقه)

30

دیدگاهی دارید؟