0

 

قوانین زندگی (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی قوانین زندگی نوشته ریچارد تمپلر، صد قانون زندگی را به شما یادآوری می‌کند تا با عملی کردن آن‌ها بتوانید برای خود زندگی بهتر و موفق‌تری بسازید و آرامش را به زندگی‌تان تزریق می‌کند.

تمپلر قوانین زندگی (The rules of life) را پنج دسته تقسیم می‌کند: «قوانینی برای شما»، «قوانین زندگی مشترک»، «قوانین خانواده و دوستان»، «قوانین اجتماعی» و «قوانین جهان» و این‌ها را پنج دایره‌ای می‌داند که به طور ناخودآگاه پیرامون خود رسم می‌کنیم. تمپلر اعتقاد دارد که برای تک‌تک ما این قوانین باید به شکلی مطابقت داده شوند که شرایط تربیتی، سن و موقعیت ما را در نظر بگیرند. او هر فردی را مستمند معیارهای شخصی می‌داند تا طبق آن عمل کنند و این‌ها را از فردی تا فرد دیگر متغیر و برخورداری از آن‌ها را بسیار مهم می‌داند. در واقع بدون داشتن این معیارها نمی‌توانیم کارمان را بررسی نماییم و برعکس با داشتن آن‌ها می‌توانیم به یک کانون محکم و قوی برسیم. نقطه‌ای که هرگاه بخواهیم بتوانیم به آن رجوع کنیم و از نو نیرو بگیریم. این‌ها معیارها و ملاک‌های ما برای رسیدن به پیشرفت و ترقی شخصی هستند. اما موضوع صرفاً درباره معیار نیست؛ بلکه سبک‌شدن، تفریح داشتن و از زندگی لذت بردن هم مورد توجه است.

ریچارد تمپلار (Richard Templer) در مقدمه‌ی این اثر می‌گوید: «همه‌ی قوانین موجود در این کتاب را با مطالعه و پژوهش انسان‌ها و مشاهده رفتارهای افراد موفق کسب کرده‌ام و در نهایت به این نتیجه رسیده‌ام که شادترین افراد کسانی هستند که این مقررات را بیش‌تر رعایت می‌کنند. کسانی که در زندگی حال و روز خوبی ندارند آن‌هایی هستند که این قوانین را رعایت نمی‌کنند و موفق‌ها هم اغلب نمی‌دانند که از قوانین به‌خصوصی پیروی می‌کنند. آن‌ها قوانین زندگی را به‌طور طبیعی به کار می‌گیرند. آن‌هایی که به غریزه‌ی کمتری از قوانین زندگی پیروی می‌کنند، احساس می‌کنند که چیزی را گم کرده‌اند. آن‌ها همه‌ی مدت عمرشان را دنبال چیزی می‌گردند تا شاید به‌گونه‌ای معجزه‌آسا به زندگی‌شان معنا و مفهوم بدهند و فضای خالی زندگی‌شان را پر کنند و این در حالی است که پاسخ به آن‌ها بیش از این که تصور می‌کنند نزدیک است. چند تغییر ساده رفتاری تنها چیزی است که آن‌ها احتیاج دارند.»

مطالبی که در این کتاب صوتی می‌شنوید، بر روی سنگ حک نشده‌اند و خیلی هم سری و سخت نیستند بلکه قوانینی جهانی و ساده هستند. تمامی آن‌ها کاملا براساس مشاهدات عینی نویسنده، از آدم‌های موفق و شاد در زندگی بوده است. کسانی که شادتر بودند، قوانین بیشتری را رعایت کرده‌اند و همین‌طور برعکس. آدم‌های موفق حتی خودشان هم نمی‌دانند که واقعا چه می‌کنند. آنان ذاتا افرادی قانون‌گذار هستند. کسانی که کمتر قانون‌گذار بودند، احساس فلاکت و کمبود و گم بودن چیزی را پیوسته همراه خود دارند. جواب این مشکلات و دغدغه‌ها بسیار به شما نزدیک هستند. فقط کافی‌ست تغییراتی جزئی در رفتارتان لحاظ کنید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ریچارد تمپلر
مترجم: مهدی قراچه داغی

گوینده

دانیال معنوی

حجم (مگ)

320

مدت زمان (دقیقه)

340

دیدگاهی دارید؟