0

 

قورباغه حریص (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی قورباغه حریص نوشتهٔ نائومی ادلر، داستان قورباغه‌ای به اسم «تیدالیک» را تعریف می‌کند که از تشنگی زیاد تمام آب رودخانه را می‌نوشد و بقیهٔ حیوانات تشنه می‌مانند. این کتاب از روی یکی از داستان‌های مشهور بومیان استرالیا نوشته شده است.

در روزگاران قدیم، پیش از شروع زندگی در زمین، جهان به شکلی دیگر بود و مثل حالا رودخانه‌ها و کوه‌ها وجود نداشتند. همچنین هنوز موجودات زنده روی کره زمین زندگی نمی‌کردند. اما روزی به شکلی ناگهان اتفاقی افتاد که جهان به‌کلی تغییر کرد. دیگر جایی تاریک نبود و رنگین‌کمان آسمان را پر کرد. بعد از آن روستاها و دشت‌ها به وجود آمدند و موجودات زنده به آن‌ها اضافه شدند.

در بین موجودات زنده روی کره زمین یک قورباغه خیلی بزرگ بود که حیوانات از روی سر او می‌گذشتند و راه می‌رفتند. او تیدالیک نام داشت. او در کنار برکه‌ای زندگی می‌کرد و وقتی که حال خوبی داشت همه چیز آرام و در صلح پیش می‌رفت. اما اگر حالش بد بود، زمین می‌لرزید، سنگ‌ها از آسمان به پائین می‌آمدند، کوه‌ها تکان می‌خوردند، طوفان وحشتناکی شکل می‌گرفت و بادها با سرعت زیادی می‌وزیدند.

یک روز صبح با حالت بدی از جایش بلند شد و آنقدر حالش بد بود که وقتی بخاطر تشنگی به برکه‌ی نزدیکش رفت، به قدری آب خورد که همه‌ی آب برکه تمام شد. او به مسیرش ادامه داد و کل آب رودخانه‌ها را هم نوشید. قورباغه آنقدر به‌کارش ادامه داد تا کل آب روی زمین رو به شکمش فرو برد. تیدالیک تمام آب رودخانه را نوشیده بود و حیوانات دیگر باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا تیدالیک آب را پس دهد. تا اینکه مارمولکی پیدا می‌شود و فکر جالبی به سرش می‌زند…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

نائومی ادلر
مترجم: محمد طالشیان

گوینده

محمد طالشیان، نرگس داغمه چی

حجم (مگ)

17

مدت زمان (دقیقه)

12

دیدگاهی دارید؟