0

 

کی میگه نمی‌تونی؟ میتونی (صوتی)

توضیحات

تفاوت اصلی آدم‌های موفق و ناموفق در چیست؟ چرا بعضی‌ها هر چقدر هم که به سختی تلاش می‌کنند، به چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند؟ آیا درست است که برخی با استعدادهایی خاص به دنیا می‌آیند؟ اگر اینطور باشد، تلاش و تقلا امری بیهوده است؟ نقش شانس در این میان چیست؟ به طور کلی، تفاوت دستاوردهای آدمیان در عرصه‌های گوناگون را با توسل به چه اصلی می‌توان توضیح داد؟

اینها برخی از اساسی‌ترین پرسش‌هایی‌اند که دنیل چیدیاک (Daniel Chidiac) در کتاب صوتی کی میگه نمی‌تونی؟ می‌تونی! (Who Says You Can’t? You Do) مطرح کرده و درصدد پاسخگویی بدان‌ها برآمده است. فرض اساسی او در اثر حاضر این بوده که افکار و باورهای ما فقط به عالم ذهن تعلق ندارند، بلکه تا حد زیادی بر واقعیات بیرونی نیز اثرگذارند.

مثلاً اگر شما همواره به این فکر کنید که فردی تنبل و کند هستید، به مرور واقعاً خاصیت آدم‌های تنبل را پیدا می‌کنید. حتی اگر از ابتدا تنبل نبوده باشید. در همین راستا، باید گفت که عنوان فرعی کتاب بهتر از هر گفته‌ی دیگر محتوای آن را توضیح می‌دهد: «افکارت به باورهایت تبدیل می‌شوند و باورهایت به اعمالت.»

به طور خلاصه باید گفت که با گوش سپردن به اثر حاضر، با مجموعه‌ای از باورهای مثبت و سازنده مواجه خواهید شد که از خاصیتی دگرگون‌کننده برخوردارند. اینکه این باورها تا چه اندازه می‌توانند در زندگی شخص شما اثر بگذارند، تا حد زیادی منوط به ذهنیت خودتان است. در این باره باید گفت که اگر با ذهنی باز از آموزه‌های چیدیاک استقبال کنید و به عمل بر مبنای آنها مبادرت ورزید، به احتمال فراوان خیلی زودتر از آنچه تصورش را کنید به نتیجه‌ی دلخواه خواهید رسید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دنیل چیدیاک
مترجم: مریم تقدیسی

گوینده

فرزانه فائزی

حجم (مگ)

446

مدت زمان (دقیقه)

960

دیدگاهی دارید؟