0

 

ماهنامه طنز و کاریکاتور – شماره ۱۲۴ – اسفند ۱۳۷۹


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

ماهنامۀ طنز و کاریکاتور از جمله مجلات و نشریات طنز ایران است که از آذرماه ۱۳۶۹ به‌ طور منظم منتشر می‌شود. مدیرمسئول و سردبیر این مجله جواد علیزاده، کاریکاتوریست و کارتونیست پیشکسوت و بین‌المللی ایران است.

مجلۀ طنز و کاریکاتور از معدود نشریاتی است که بدون درآمد از آگهی طی سه دهه انتشار مستمر خود تنها به اتکاء فروش نسخه‌های خود کسب درآمد کرده است.

محتوا

طنز و کاریکاتور از آغاز بدون آگهی تبلیغاتی چاپ می‌شده‌است یا میزان این آگهی‌ها حداقل بوده‌است. به همین خاطر درآمد آن تنها از طریق فروش نشریه‌ می باشد. طنز و کاریکاتور بیش از اینکه نشریه طنز باشد، نشریه کاریکاتور است. با این وجود ستون‌های طنز خوبی نظیر ستون ابداعی طنز چهار بعدی (شوخی با فرضیه نسبیت اینشتین و فرمول E=mc2) و ستون‌هایی چون: درک کاریکاتور، یادداشت‌های یومیه شوت السلطنه، بی‌معنی نویسی، حرف و کاریکاتور، حرفهای بی حساب و چت رومهای طنزی سینمای، طنزی ورزشی و طنزی فیزیکی و… نیز در این نشریه دیده می‌شود که مخاطبان خاص خود را دارند.

یکی از همین جوانها یکی از ستون‌های مجله طنز و کاریکاتور است که طی چند سال انتشار خود توانست مخاطب بسیاری را جذب نماید. محور داستان‌ها جوانی بود که حوادث متداول و بعضاً غیرعادی اجتماعی برایش اتفاق می‌افتاد.

طنز و کاریکاتور همچنین مباحث ورزشی و بخصوص فوتبال را از نگاه طنز پوشش می‌دهد. این بیشتر به علاقه شخصی جواد علیزاده بر می‌گردد. جواد علیزاده در دوران سربازی با وجود این که کف پایش صاف بود و از رژه و آموزش نظامی معاف بود اما به خاطر فوتبال بازی کردن حاضر شد از معافیتش چشم بپوشد و رژه برود تا در عوض عصرها در ساعات فراغت از آموزش نظامی، بتواند در پادگان، فوتبال گل کوچک بازی کند و ار این طریق فضای خشک محیط پادگان و خدمت سربازیش را تحمل کند و این در حالی بود که خیلی‌ها که اندام و پاهای سالمی داشتند خود را به بیماری و معلولیت و درد پا می‌زدند تا از رژه رفتن، معاف شوند!

دیگر نسخه های ماهنامه طنز و کاریکاتور

توضیحات تکمیلی

نویسنده

صاحب امتیاز و مدیر مسوول و سر دبیر جواد علیزاده مقدم

تعداد صفحات

36

حجم (مگ)

3.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟