توضیحات
فرض کنید ایدهای عالی برای فروش یک کالا دارید و به خوبی برای آن برنامه ریزی کرده و کارتان را شروع میکنید. کیفیت کالای شما از تمام کالاهای مشابه موجود در بازار بهتر است و میتوانید آن را سریع به دست مشتری برسانید و کار بازاریابیتان نیز عالی است؛ بنابراین همهی کسانی که باید، از کسب وکار شما مطلعاند. همچنین قیمتی که روی کالای خود گذاشتهاید پایینتر از قیمت دیگران است. آیا میتوانید تضمین کنید که موفق میشوید؟
دقیقا مشابه پاراگراف بالا، شما ممکن است بهترین کالای بازار را هم تولید کرده باشید؛ اما باز هم نتوانید به کارآفرینی موفق تبدیل شوید. موفقیت فقط مرتبط با کیفیت کالا نیست. برای موفق شدن باید علاوه بر کیفیت و تولیدات خوب، روشهای ارائه و عرضهی آن کالا و پیداکردن مشتری را بدانید. پیدا کردن مشتری در بازار هدف کاری بسیار دشوار است که نویسندگانِ همین اثر در خلاصه کتابهای صوتی دیگرشان مانند خلاصه کتاب صوتی «بازاریابی کسب و کار» آن را به شما یاد میدهند. مسالهی سختتری از پیدا کردن مشتری وجود دارد و آن حفظ مشتریان است. حفظ مشتریان یا در کلمهی دیگر مشتری مداری، نیازمند آموختن روشها و تکنیکهایی است که خلاصه کتاب صوتی حاضر آنها را به شنوندگانش ارائه میدهد.
یکی از این روشها که تورن ها بیان میکنند آن است که «خودتان را جای آنها بگذارید. منظور نویسندگان از آنها، مشتریان است.
این دو نویسنده، پیشنهاد میدهند تا برای درک بهتر حال و وضع مشتریان، خودمان را در وضع و شرایط آنان قرار بدهیم. اگر ما جای آنها بودیم و به این شکل جنسی را دریافت میکردیم، چه حسی داشتیم؟ این نوع از خدمات آیا باب میلمان بود؟
دیدگاهی دارید؟