0

 

مرگ پایان هشیاری نیست (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی مرگ پایان هشیاری نیست، اثر جنیس هلدن و استاتیس اورامیدیس، دربردانده‌ی روایت‌های حیرت‌آوری از افرادی‌ست که مرگ را از نزدیک به‌ علت غرق‌ شدن تجربه کرده‌اند. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده است.

در جهان و در هر دقیقه بیش از دو نفر و به طور کلی هر سال حدود یک میلیون و دویست هزار انسان به علت غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند. این موارد شامل حوادث در حین شنا، فرو رفتن در آب، بلایایی مانند سیل و طغیان رودخانه‌ها، حوادث کشتی و خودکشی هستند. حداقل در برخی گروه‌های سنی از میان هر چهار نفری که غرق می‌شوند یک نفر می‌میرد و به این ترتیب آمار افراد غرق شده به چهار میلیون و هشتصد هزار نفر می‌رسد. این افراد تحت مراقبت بخش اورژانس صدمات غیر مهلک ناشی از غرق شدگی قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود یک نفر از پنج فردی که زنده می‌ماند گزارش نزدیک شدن به مرگ را داده است که حالتی درونی از هشیاری است که به عنوان تجربه نزدیک به مرگ شناخته می‌شود.

در بیشتر موارد تجربه‌های نزدیک به مرگ عمیق بوده و اثرات پایدار و طولانی مدتی در زندگی تجربه کنندگان بر جای می‌گذارند. شاید این تجربه کنندگان تجربه‌های خود را برای متخصصین احیای خود بگویند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که چگونگی واکنش متخصصان به این موضوع می‌تواند مسیر درک تجربه نزدیک به مرگ را در ادامه زندگی به سمت خوب یا بد بکشاند.

کتاب صوتی مرگ پایان هشیاری نیست (near death experiences while drowning) دو هدف دارد. هدف اول آشنا کردن متخصصان احیا و کادر پزشکی با پژوهش‌های صورت گرفته در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ و به طور خاص تجربیاتی که هنگام غرق شدن روی ‌می‌دهند.

هدف دوم آموزش این متخصصان برای ارائه پاسخ‌های کمک کننده و یاری بخش در هنگام مواجه شدن با فردی که نجات یافته و گزارش تجربه نزدیک به مرگ می‌دهد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جنیس هلدن، استاتیس اورامیدیس
مترجم: علی نقی قاسمیان نژاد

گوینده

علی زرینی

حجم (مگ)

200

مدت زمان (دقیقه)

210

دیدگاهی دارید؟