0

 

مطالعاتی در آثار جامعه‌شناسان کلاسیک (جلد ۲)

توضیحات

کتاب مطالعاتی در آثار جامعه شناسان کلاسیک (جلد دوم) نوشتهٔ ریمون بودن و ترجمهٔ باقر پرهام است. نشر مرکز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

کتاب مطالعاتی در آثار جامعه شناسان کلاسیک (جلد دوم) حاوی مقاله‌هایی درباره‌ٔ برخی از جامعه‌شناسان کلاسیک، «آدام اسمیت»، «ماکس شلر»، «گابریل تارد»، «توکویل»، «دورکیم»، «ماکس وبر»، «زیمل»، «پارتو» و «لازارسفلد» است.

هدف هیچ‌یک از این متونْ معرفی کلِ آثار جامعه‌شناسانِ مورد بحث در این مجموعه نیست؛ در هر یک از این مقاله‌ها، برعکس، جنبه‌ای خاص یا موضوع معینی از آثار این جامعه‌شناسان مطرح شده است و کوشیده شده اهمیتِ کنونی آن برای علوم اجتماعی نشان داده شود.

آثار این متفکران نه به عنوان آفرینندگان یک دستگاه یا آیین فکری یا یک بینـش کلی از جامعه، بلکه به عنـوان تلاش‌هایی بـرای تبییـن برخی پدیده‌های پرسش‌انگیز اجتماعی در نظر گرفته شده است.

ریمون بودُن می‌خواهد ببیند اهمیتِ برخی استنباط‌ها، برخی تحلیل‌ها، برخی جهت‌گیری‌های پیشنهادی این جامعه‌شناسانِ کلاسیک از نظر تحلیل و ادراک پدیده‌های اجتماعی چیست؛ به عبارت دیگر، هدف او این نبوده است که آثار این مؤلفان را به‌عنوان آثار متفکرانی در نظر بگیرد که گویا درصدد ایجادِ نوعی دستگاه فکری، نوعی «بینش از جامعه» یا نوعی آیین فکری بوده‌اند، بلکه هدف او این است که آن آثار را همچون اثر دانش‌پژوهانی در نظر بگیرد که خواسته‌اند در باب پدیده‌هایی معمایی تبیین‌هایی قانع‌کننده ارائه دهند؛ مثل نقشی که هر اهل علمی برای خودش قائل است؛ مؤلفانی که از خود پرسیده‌اند بهترین وسیله‌ها برای رسیدن به چنین مقصودی کدام‌اند و چگونه می‌توان آن‌ها را به کار بست.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ریموند بودون

مترجم

باقر پرهام

تعداد صفحات

482

حجم (مگ)

154

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: ریموند بودون
ناشر: نشر مرکز
مترجم: باقر پرهام
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 301
سال چاپ: 1389
نوبت چاپ: 2
تیراژ: 1000 نسخه
تعداد صفحات: 482
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک: 9789643058302

دیدگاهی دارید؟