0

 

مغز مریخی مغز ونوسی (صوتی)

توضیحات

خلاصه کتاب صوتی مغز مریخی مغز ونوسی

با پادکست مغز مریخی مغز ونوسی اثر جان گری، مهارت‌های جدید ایجاد ارتباط را یاد بگیرید تا سرزنده شوید. مغز مریخی مغز ونوسی به تشریح عملکرد مغز مردان و زنان و هم‌چنین چگونگی کنترل احساسات می‌پردازد. این پادکست از روی فایل ویدیویی ترجمه و آماده‌سازی شده است.

زندگی سرشار از استرس و مشکلات است اما چگونگی واکنشی که ما به آن‌ها نشان می‌دهیم، مهم است. میزان هورمون‌های بدن تعیین کننده احساسات ما است. در استرس‌های جزئی خانم‌ها واکنش‌های احساسی بیشتری نشان می‌دهند و در استرس‌های بزرگ مردها واکنش‌های احساسی بزرگ‌تری نشان می‌دهند.

مردان زمانی دچار استرس می‌شوند که در مواجهه با مشکلات نتوانند آن‌ها را حل کنند و یا نتواننند مشکلات را فراموش کنند. برای مردان این که نتوانند مشکلی را حل یا فراموشش کنند استرس بزرگ محسوب می‌شود و فراموشی یکی از را‌ه‌های ابتدایی مردها برای مقابله استرس می‌باشد. ولی خانم‌ها نمی‌توانند چیزی را فراموش کنند. در شرایط استرس‌زا مغز زن‌ها ۸ برابر خون بیشتر به بخش احساست مغز انتقال می‌دهد و با خاطرات بمباران می‌شود.

در مواجه با مسائل مردها همیشه ابتدا باید با منطق برخورد کنند و بعد با احساسات بررسی کنند؛ ولی یک خانم باید اول احساساتش را مشخص کند و بعد برود سراغ منطق.

عامل اصلی افسردگی در مردان و در ازدواج وقتی است که می‌بیند نمی‌تواند همسرش را خوشحال کند.

جان گری (John Gray)، یکی از برجسته‌ترین سخنرانان در حوزه ارتباطات اثربخش، روابط کاری و نویسنده کتاب معروف مردان مریخی، زنان ونوسی است که این کتاب را ۲۵ سال قبل نوشت و تا امروز جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است و به ۵۰ زبان در سراسر جهان ترجمه شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جان گری

گوینده

بهروز سمامی

حجم (مگ)

18

مدت زمان (دقیقه)

20

دیدگاهی دارید؟