0

 

موش ها و آدم ها (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها اثر جان اشتاین بک، داستانی غم‌انگیز درباره‌ی دو دوست است که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و در کالیفرنیا به دنبال کار هستند، آن‌ها به امید داشتن زمینی برای خود به زندگی ادامه می‌دهند و تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

داستان موش‌ها و آدم‌ها (Of Mice and Men) که داستان لنی و جورج است، در سال ۱۹۳۰ در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد. لنی مردی عظیم‌الجثه اما مثل یک کودک مهربان، لئی توانایی کنترل قدرتش را ندارد و جورج مردی کوچک، زیرک و وفادار است. آن‌ دو رفاقت خوبی با هم دارند و به همین رفاقت دل‌خوش هستند و جورج همیشه نگران بی‌فکری‌های لنی‌ست. آن‌ها برای فرار از تنهایی و کنار آمدن با شرایط سخت زندگیِ کارگری به رویایی مشترک پناه می‌برند. رویای داشتن زمینی برای خود و با این رویا خود را از تنهایی می‌رهانند.

آن‌ها دو کارگر مهاجر با توانایی‌های ذهنی و جسمی متفاوت از هم هستند که در کنار هم مثل یک زنجیر محکم قرار گرفته‌اند. زمانی که برای کار وارد مزرعه جدیدی می‌شوند اتفاقات تراژدیک زنجیرواری می‌افتد، جورج با جامعه‌ای که کارگران مزرعه را سرکوب می‌کنند روبه‌رو است. سپس، لنی تصادفا مرتکب قتل می‌شود و جورج باید تصمیم سختی بگیرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جان اشتاین بک
مترجم: مهدی افشار

گوینده

کامیار محبی

حجم (مگ)

264

مدت زمان (دقیقه)

290

دیدگاهی دارید؟