0

 

میلیونر آنی (صوتی)

توضیحات

مارک فیشر کتاب میلیونر آنی (The Instant Millionaire) را در سال ۱۹۸۹ نوشت و به چاپ رساند؛ یعنی حدود سه دهه‌ قبل! با این حال اثر او هنوز هم که هنوز است طرفداران و مخاطبینی وسیع در میان مردم سراسر دنیا دارد. این محبوبیتِ درازمدت، نصیب کمتر کتابی در ژانر موفقیت شده است. معمولاً بهترین و پرفروش‌ترینِ این‌گونه آثار نیز، پس از مدتی از چشم‌ها می‌افتند و فراموش می‌شوند. ، حال سوالی که پیش می‌آید این است: دلیل اقبال فوق‌العاده و مستمر به کتاب میلیونر آنی (که در ایران با نام‌هایی چون حکایت دولت و فرزانگی و میلیونر فوری نیز شناخته می‌شود) چیست؟

در پاسخ می‌توان چنین گفت: اصولی که مارک فیشر در این اثر از آنها بحث نموده، در وهله‌ی اول جهان‌شمول‌اند و در وهله‌ دوم، بی‌زمان. به عبارتی، آموزه‌هایی که او برای کسب موفقیت‌های شغلی و دستیابی به ثروت ارائه می‌کند، آموزه‌هایی‌اند که تا زمانی بس دور، تا روزی که دگرگونی اساسی‌ای در سیستم اقتصادی – اجتماعیِ حاکم بر جوامع، و البته تحولی خاص در منش انسانی پیش نیاید، صادق و کاربردی باقی خواهند ماند.

فیشر این آموزه‌ها را در قالب یک داستان بیان نموده است: مردی سی و دو ساله و باهوش مدتی‌ست که به لحاظ شغلی و اقتصادی با مشکلات جدی مواجه شده است؛ تا جایی که مجبور می‌شود برای پول قرض کردن به سراغ عموی خود برود. عمویش به او پول نمی‌دهد، اما به جایش او را با پیرمردی ثروتمند آشنا می‌کند، که از قضا مردی خردمند و هوشمند است. پیرمرد هم به جای اینکه ماهی در سبد مرد جوان بگذارد، به او ماهیگیری یاد می‌دهد؛ بدین نحو که در قالب چند حکایت کوتاه و جذاب، اصول ثروتمند شدن را به مرد جوان می‌آموزد.

خلاصه کتاب میلیونر آنی که اکنون پیش روی شماست، چکیده‌‌ای است از مهم‌ترین مطالب کتاب مشهور و مهم مارک فیشر. نحوه‌ی کار نازنین صابری در گزینش مطالب از نسخه‌ی کامل کتاب، به نحوی بوده که بدنه‌ی اصلی اثر از نکات حاشیه‌ای جدا شده و با اندکی تلخیص خدمت شما ارائه گردیده است. بنابراین با اطمینان می‌توان گفت که با گوش سپردن به اثر حاضر، با اصلی‌ترین آموزه‌های مارک فیشر آشنا خواهید شد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مارک فیشر
مترجم: نازنین صابری

گوینده

فریبا فصیحی تاش

حجم (مگ)

49

مدت زمان (دقیقه)

50

دیدگاهی دارید؟