0

 

نامه‌های عاشقانه یک پیامبر (صوتی)

توضیحات

نامه‌های عاشقانه یک پیامبر

کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر دربردانده‌ی مجموعه‌ای از نامه‌های جبران خلیل جبران به یار و محبوب‌اش ماری هکسل است که توسط پائولو کوئیلو گردآوری‌ و بازنویسی‌ شده‌ است.

نامه‌های عاشقانه یک پیامبر (Beloved Prophet) یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلیو است که در آن درونی‌ترین افکار جبران به ثبت رسیده است و فضای آن درام و البته رئال است زیرا آنچه را که مخاطب می‌شنود قصه دوستی و گاه عاشقی دو شخصیت اصلی بوده که بر پایه واقعیت بنا گشته است.

هدف پائولو کوئیلیو (Paulo Coelho) در این کتاب کشف مردی است که در پس کتاب نهفته است. در این نامه‌ها، جبران جهانی از درد و شعف را به نمایش می‌گذارد که الهام‌بخش کتاب زیبایش پیامبر بود. ادراک ما از زندگی تحت تاثیر معیارها و شرایط پیرامونی ماست. چالش بزرگ، یافتن خویشتن اصیلمان، از راه پرسیدن و جستجوی پاسخ است. آثار جبران به بسیاری از این جستجوگران خویشتن کمک کرده است.

جبران (Kahlil Gibran) در سال ۱۹۰۴ با ماری که مدیر یک مدرسه‌ی آمریکایی بوده و در حمایت از یتیمان مستعد فعالیت می‌کرد، آشنا می‌شود که در روند زندگی جبران نقش فوق‌العاده و بسزایی داشته است. این آشنایی آغازگر یک دوستی همیشگی است که گاه به مرز عشق کشیده می‌شود و هرگز به ازدواج ختم نمی‌شود.

در این کتاب صوتی جبران خلیل جبران یک مسیحی است به‌ کرات مخاطب جملاتی از انجیل می‌شنود. نامه‌ها به ترتیب طبقه‌بندی و تاریخ‌گذاری شده‌اند و در پس این نامه‌های پی‌درپی، داستان یک زندگی و دوری دو دوست یا معشوق از یکدیگر روایت می‌شود. کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر را می‌توان یک مستند دانست که بن‌مایه‌ای درام دارد. چون این کتاب چند سال بعد از نگارش به چاپ رسید به همین دلیل بسیار برای ماری هکسل ارزشمند است.

نامه‌هایی که در این کتاب صوتی می‌شنوید دو جانبه است، جبران در جواب هکسل و هکسل در جواب جبران نامه نوشته است. تم نگارشی تمام نوشته‌های جبران خلیل جبران به‌ گونه‌ای گرایش به مذهب و عرفان دارد اما می‌توان گفت کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، بیشتر سمت‌وسوی عاشقانه دارد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پائولو کوئیلو
مترجم آرش حجازی

گوینده

پیام دهکردی، شهین نجف زاده، سونا امینی

حجم (مگ)

53

مدت زمان (دقیقه)

120

دیدگاهی دارید؟