0

 

هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند

توضیحات

زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ

در کتاب «هر بار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند» بسیاری از فیلسوف‌های کلاسیک و مدرن، از اپیکور گرفته تا کامو، همه دور هم جمع شده‌اند تا درک جدیدی از زندگی و روزمرههای آن به ما بدهند.

«دانیل مارتین کلاین» در این کتاب با استفاده از  تجربیات و دانش آکادمیک خود سعی کرده چهرهی جدیدی از فلسفه را به مخاطبان نشان دهد. در این کتاب بیشتر تمرکز نویسنده، روی فلسفهی غرب است و از فلسفه و مکاتب شرقی چندان حرفی نزده است، به جز اشاراتی کوتاه به بودا و عرفان شرقی.  کلاین با این که تمام تلاشش را میکند تا از طریق منطق و عقل به معنای زندگی دست پیدا کند، باز هم به مسائل معنوی میرسد.

به همین دلیل در کتابش ردپای مذهب و آیینهای مختلف هم دیده میشود. تا جایی که فیلسوفهای مدرنی که به خدا اعتقادی ندارند را نقد میکند و جوابیههای محکمی به این افراد میدهد. درواقع جستجوی معنا و مفهوم زندگی، هدف اصلی نویسنده و انگیزهی او برای نوشتن این کتاب است.

پیش از این «یوستین گوردر» در کتاب «دنیای سوفی» با ابتکار زیاد فلسفه را به زبانی شیرین و آسان بازگو کرده بود. برای کسانی که همیشه در درک فلسفه و مکاتب عجیب و غریب آن سردرگم میشوند، خواندن چنین کتاب‌هایی راهگشا و راهنمای خوبی برای شروع مطالعات فلسفی هستند.

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دانیل مارتین کلاین

مترجم

حسین یعقوبی

حجم (مگ)

36

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 4596022
سرشناسه کلاین، دانیل، Daniel ، Klein، ، نویسنده
عنوان و نام پدیدآور هر بار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ
مشخصات نشر تهرانچشمه1395
مشخصات ظاهری 167رقعی
وضعیت فهرست نویسی فیپا
شناسه افزوده یعقوبی، حسین، ، مترجم

تعداد صفحات

145

دیدگاهی دارید؟