0

 

هر چه بیشتر بهتر (صوتی)

توضیحات

«تجربه مشتری» عنوان حیطه‌ی نسبتاً جدیدی در علوم تجاری است که بازار آموزش و فراگیری‌اش این روزها حسابی داغ است. کتاب هر چه بیشتر، بهتر (More is More) که اکنون پیش رو دارید یک اثر آموزشی کم‌نظیر در همین زمینه است که بلیک مورگان برای نگارش آن از سال‌ها تجربه‌ی حرفه‌ای خود بهره برده است.

آنچه او آموزش می‌دهد شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و اعمال است که در وهله‌ی نخست مشتری را جذب شرکت شما کرده، و در گام بعد او را به عضو وفادار باشگاه مشتریانتان بدل می‌کند. مورگان در این کتاب تأکید فراوانی بر موضوع پراهمیتِ رابطه با مشتری دارد؛ رابطه‌ای سازنده و حتی در صورت امکان، نیمه شخصی. زیرا به باور او، آن فروشنده‌ای خلاق است که نه تنها از آنچه در سر مشتری می‌گذرد مطلع است، بلکه مهم‌تر از آن، می‌تواند بر آن تأثیر نیز بگذارد؛ چنین تأثیرگذاری‌ای نیز مستلزم برقراری نوع خاصی از ارتباط است.

اما چرا آشنایی با مطالب این‌چنینی مهم و ضروری است؟ در پاسخ باید گفت که شرایط بازار مدت‌هاست که به نفع مشتریان تغییر کرده است. در گذشته، فروشنده به دلیل در انحصار داشتن کالا یا خدمتی خاص، دست بالا را در برابر مشتری داشت؛ چه در قیمت‌گذاری، چه در سایر مسائل مربوطه.

اما در دنیای امروز به دلیل وفور تولیدکنندگان کالاها و ارائه‌دهندگان خدمات، و در نتیجه، تنوع محصولات، مشتریان خود را مخیر به انتخاب از میان انواع گزینه‌های پیشنهادی می‌بینند؛ پس بر عهده‌ی شمای فروشنده است که در رقابت با سایر فروشندگان، توجه مشتری را به سوی محصول خود جلب کنید. از آنچه گفته شد، ضرورت آشنایی با مطالب کتاب‌هایی چون هر چه بیشتر، بهتر دریافته می‌شود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

بلیک مورگان
مترجم: حوا میر محمدیان

گوینده

فریبا فصیحی تاش

حجم (مگ)

566

مدت زمان (دقیقه)

600

دیدگاهی دارید؟