0

 

هزیمت یا شکست رسوای آمریکا در ایران

توضیحات

کتاب الکترونیکی «هزیمت یا شکست رسوای امریکا در ایران» نوشتهٔ مایکل له دین و ویلیام لوییس با ترجمهٔ احمد سمیعی (گیلانی) در انتشارات شرکت کتاب هرمس چاپ شده است. نویسندگان، آشکارا خود را مخالف سرسخت هرگونه انقلابی در جهان که به زیان منافع انحصارچیان امریکائی باشد می‌شناسانند و به همین انگیزه است که با پی‌جوئی علل و موجبات شکست رسوای آمریکا در ایران، سیاست، یا به دریافت خود آنها، بی‌سیاستی کارتر را محکوم می‌سازند و برآشفته‌اند که چرا در کشور ما حمّام خون به راه نیفتاده و از ایران شیلی دیگری ساخته نشده است.

فکر نگارش این کتاب هنگامی جوانه زد که دیوید آبشایرا، والترلاکور و مایکل له دین، از نویسندگان «فصلنامهٔ واشنگتن»، پی بردند که مطالعهٔ ماهیت سیاست آمریکا طی بحران سال‌های ۱۹۷۸ – ۱۹۷۹ ایران دارای اهمیت است. این از آن سنخ موضوعاتی بود که نخست در خور فصلنامه‌ای مختص سیاست خارجی می‌نمود؛ چه، جراید یومیه امکانات لازم را برای آنکه هفته‌ها و حتّی ماه‌ها وقف وارسی جزئیات یک عمل سیاسی کنند ندارند. هم‌چنین، باورکردنی به نظر می‌رسید که این دل‌مشغولی‌ها به علّت وخامت پی‌آمدهای ژئوپولیتیکی که پیروزی حملهٔ آیت‌اللّه خمینی به سلسلهٔ پهلوی به بار آورده، تا دیرزمانی در مرکز منازعه‌ای باقی خواهند ماند که بر اثر واکنش‌های آمریکا برانگیخته شده است.

اثر حاضر در عین حال هم از استقصای عالمانه نشان دارد و هم از وسواس خبرنگارانه، اینکه همهٔ منابع دسترسی‌پذیر را پژوهیده‌ایم و با مراجعه به برخی از دست‌اندرکاران یک مطلب را مکرّر وارسی کرده‌ایم و خواسته‌ایم برای هر اظهار مهمی، منابع متعددی در اختیار داشته باشیم، از خصلت روزنامه‌نگاری ما سرچشمه می‌گیرد. سپس اطلاعاتی را که بدینسان به دست آورده‌ایم در چارچوب بافتی کلی گنجانده‌ایم و این خود تا حد زیادی بر کارهای پرعمق عالمانه مبتنی است. هربار که توانستیم به مجموعهٔ مهمی از اسناد مراجعه کنیم، کار بررسی را به طریق سنتی در راستای تربیت دانشگاهی خود انجام داده‌ایم.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مایکل له دین ویلیام لوئیس

مترجم

احمد سمیعی

حجم (مگ)

12.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

328

دیدگاهی دارید؟