0

 

هفت خان (جلد یکم) (صوتی)

توضیحات

شاهنامه (Shahnameh) عنوان کتابی بی‌بدیل و بی‌نظیر در زبان و ادب فارسی‌ست. عظمت این اثر که بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین و ارزنده‌ترین کارهای حماسی جهان به شمار می‌رود، با شاهکارهایی چون ایلیاد و اودیسه پهلو می‌زند. فردوسی (Ferdowsi) با سرایش کتاب شاهنامه، روایتگر تاریخ اسطوره‌ای ایران‌زمین شده و اینگونه، یادگاری بی‌مرگ و بی‌زمان برای تمام فارسی‌زبانان پس از خود به جا گذاشته است.

تردیدی نیست که هر یک از ما ایرانی‌ها، به سهم خود مدیون حکیم طوس و اثر پرآوازه‌اش هستیم و خواندن شاهنامه و دقیق شدن در آن، حداقلْ کاری است که می‌توانیم برای ادای دین خود به فردوسی انجام دهیم. این امر البته برای همگان به یک اندازه ساده نیست. به هر حال سده‌ها از سروده شدن شاهنامه می‌گذرد، و طبیعی‌ست که فهم دقیق این کتاب برای غیرمتخصصان چندان سهل و ساده نباشد. برای حل این مشکل، نویسندگان و محققانی چون محسن دامادی (Mohsen Damadi) اقدام به امروزی‌سازی متن شاهنامه از طریق بازنویسی آن کرده‌اند. کتاب صوتی هفت خان رستم که نخستین جلد از مجموعه داستان‌های شاهنامه است، با چنین رویکردی تهیه و منتشر شده.

داستان هفت خان رستم یکی از معروف‌ترین قصه‌های شاهنامه است. دیوانگی شاهی سبک‌سر، گرفتاری‌اش به دست دیوان، و تقلای رستم برای نجات او، استخوان‌بندی این قصه‌ی دلکش را می‌سازد؛ البته داستان هفت خان رستم بسیار پُرماجراتر از آن است که بتوان در یک یا دو سطر خلاصه‌ای از آن ارائه داد. پس چه بهتر که بی فوت وقت، همین حالا اقدام به تهیه‌ی اثر حاضر کنید و خود وارد متن کتاب شوید و خویشتن را در لذت دنبال کردن ماجراهای قهرمانی و پهلوانی رستم دستان غرق سازید…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

محسن دامادی، ابوالقاسم فردوسی

گوینده

فرهاد اتقیایی

حجم (مگ)

173

مدت زمان (دقیقه)

180

دیدگاهی دارید؟