28

 

هنر خوب زندگی کردن (صوتی)

توضیحات

هنر خوب زندگی کردن

چگونه می‌توان به یک زندگی خوب دست یافت و به روشی صحیح زیست؟ رولف دوبلی در کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن، روش‌های عملی و کاربردی را با کمک علوم فلسفه، روانشناسی و اقتصاد به شما معرفی می‌کند که براساس آن‌ها می‌توانید کیفیت زندگی خود را به میزان کافی بالا ببرید.

درباره کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن:

آیا می‌دانید یک زندگی خوب چگونه است؟ چطور باید زندگی کرد تا آن را یک تجربه خوب دانست؟ آیا سرنوشت در تعیین کیفیت زندگی ما نقشی ندارد؟ آیا پول داشتن به معنی زندگی خوب است؟ آیا ما باید مرتب به دنبال شادی و خوشبختی باشیم و از غم‌ها و ناراحتی‌ها دوری کنیم؟

این سوالات ممکن است در ذهن هر یک از شما مطرح شده باشند. اما در بیشتر اوقات پاسخ روشن و شفافی به این سوالات داده نمی‌شود. دلیل این موضوع هم این است که ما همیشه به دنبال یک اصل واحد برای همه هستیم. اما باید گفت هیچ راه یگانه و منحصربه‌فردی برای رسیدن به خوشبختی برای همه وجود ندارد.

رولف دوبلی، نویسنده پرفروش و تاجر موفق، راه جدید و ساده‌تری برای رسیدن به خوشبختی پیدا کرده و آن را به شما معرفی کرده است. او در کتاب هنر خوب زندگی کردن (The Art Of The Good Life) شما را با ابزارهای ذهنی آشنا می‌کند که با بهره‌گیری از آن‌ها تفکراتتان به کلی دگرگون می‌شوند. اگرچه باید گفت صرف آشناشدن با این ابزارها به شما کمک نمی‌کند که زندگی خوبی داشته باشید؛ بلکه باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته باشید.

نویسنده عقیده دارد خوب زندگی کردن واقعا یک هنر است که هرکسی آن را بلد نیست و برای یادگرفتن آن باید وقت گذاشت. کتاب حاضر با همان سبک و ساختار کتاب قبلی نویسنده یعنی «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته شده که موضوع آن نیز شامل مطالبی از زندگی روزمره می‌شود. او در کتاب پیشین خود در تلاش است تا خطاهای شناختی را توضیح دهد. اما در این کتاب راهکارهایی را برای داشتن زندگی خوب ارائه کرده است.

ممکن است نکاتی را که در کتاب مطرح می‌شوند، بلد باشید؛ اما تنها آگاه بودن کافی نیست و استفادهٔ صحیح و به جا از این نکات در زندگی روزمره اهمیت خیلی بیشتری دارد. به عقیدهٔ دوبلی مغز انسان نسبت به سرعت مدرنیته سرعت کمتری دارد و این موضوع باعث شده خطاهای زیادی در زندگی مرتکب شود.

با شنیدن کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن به این آگاهی می‌رسید که چیزهایی را که برای داشتن یک زندگی خوب نیاز است، در درونتان دارید. کتاب حاضر شامل ۵۲ فصل می‌شود که در هر یک از آن‌ها یکی از ابزارهای ذهنی برای داشتن یک زندگی خوب معرفی شده است. لازم به ذکر است نویسنده در این کتاب ارجاعات زیادی به آموزه‌های «وارن بافت» سرمایه‌گذار و کارآفرین معروف آمریکایی داشته است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رولف دوبلی
مترجم: علی شهروز، بهزاد توکلی، عادل فردوسی پور

گوینده

عادل فردوسی پور

حجم (مگ)

202

مدت زمان (دقیقه)

500

دیدگاهی دارید؟