0

 

هنر زندگی چیزهای کوچک ولی با ارزش (صوتی)

توضیحات

هنری فریزر در کتاب صوتی هنر زندگی: چیزهای کوچک ولی با ارزش، به روایت خاطرات و داستان زندگی خود می‌پردازد و از مشکلاتی که پشت سر گذاشته و درس‌هایی که از آن‌ها گرفته سخن می‌گوید.

فریزر که متولد کشور انگلستان است در سن ۱۷ سالگی هنگام شیرجه به دریا به دلیل اصابت سرش به یک تخته‌سنگ، قطع نخاع و از گردن به پایین فلج می‌شود. جی. کی. رولینگ در مقدمه‌ای که برای کتاب هنر زندگی (The Little Big Things) نوشته می‌گوید:

«هنری فریزر (Henry Fraser) یکی از استثنائی‌ترین افرادی است که من تاکنون در زندگی‌ام دیده‌ام. او بسیار بااستعداد، خوش‌چهره و باهوش است.»

هنری در این کتاب از چگونگی معلول شدن، تجربه‌هایش در دوره معلولیت و نگرشش از معلول بودن را با زبانی شیوا و روان در هشت فصل بازگو کرده است. در فصل اول رفتن کنار دریا برای تفریح و خوش‌گذرانی و شیرجه زدن به دریا و سپس قطع نخاع و فلج شدنش را روایت می‌کند. در فصل دوم از انتقالش از پرتغال به انگلیس برای بستری شدن در بیمارستان می‌گوید. در این بخش به‌ خصوص از نحوه رفتارهای مردم و برخوردهای آنان می‌نویسد و کارهای هر چند کوچکی که مردم برای او انجام می‌دادند را در بالا بردن روحیه و بهتر شدن زندگی‌اش مؤثر می‌داند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هنری فریزر
مترجم: مریم تقدیسی

گوینده

هوتن شاطری پور، شهره روحی

حجم (مگ)

215

مدت زمان (دقیقه)

235

دیدگاهی دارید؟