0

 

هنر همچون درمان

توضیحات

کتاب هنر همچون درمان نوشته آلن دو باتن و جان آرمسترانگ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. نویسندگان این کتاب در مقدمه‌ی کتاب می‌نویسند: « هنر هم مانند دیگر ابزارها قادر است توانایی های ما را به فراتر از آن چیزی گسترش دهد که طبیعت در ابتدا در اختیارمان قرار داده است. در این باب، هنر برخی از ضعف های مادرزادی ذهنی، و نه جسمیِ ما را جبران می کند، ضعف هایی که می توانیم آن ها را نقص های روان شناختی بنامیم.

پیشنهاد کتاب حاضر این است که هنر ( مقوله ای که آثار طراحی، معماری و پیشه وری را در برمی گیرد )رسانه ای درمانی است که می تواند به هدایت و ترغیب و تسلّیِ بینندگانش کمک کند و آن ها را قادر سازد نسخه های بهتری از خودشان باشند.

ابزار بسط بدن است که به دلیل نقصی در آرایش جسمانی مان به آن نیاز داریم و باعث می شود آرزویی به حقیقت بپیوندد. چاقو واکنشی است به نیاز ما، و نیز ناتوانی ما، برای بریدن. بطری واکنشی است به نیاز ما، و نیز ناتوانی ما، برای حمل آب. برای کشف هدف هنر باید بپرسیم چه چیزهایی هست که باید با ذهن و احساسات مان انجام دهیم اما در انجامش مشکل داریم. هنر به کدام نقص های روان شناختی ممکن است کمک کند؟ هفت نقص تعریف شده است و در نتیجه، هفت کارکرد برای هنر. مسلماً چیزهای دیگری هم هست، اما این ها از همه رایج تر و متقاعدکننده تر به نظر می رسند.

مروری بر فصل‌های کتاب هنر همچون درمان

کتاب هنر همچون درمان در هفت فصل نوشته شده است.

فصل اول: هنر به چه کار می‌آید؟

فصل دوم: هنر به مثابه ابزار

فصل سوم: روش شناسی

فصل چهارم: عشق

فصل پنجم: طبیعت

فصل ششم: پول

فصل هفتم: سیاست

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آلن دوباتن ، جان آرمسترانگ

مترجم

مهرناز مصباح

حجم (مگ)

59

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلفان: آلن دوباتن، جان آرمسترانگ
ناشر: نشر چشمه
مترجم: مهرناز مصباح
ویراستار: کیمیا نیک‌پور
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 701.18
سال چاپ: 1400
نوبت چاپ: 12
تیراژ: 2000 نسخه
تعداد صفحات: 302
قطع و نوع جلد: رقعی (شومیز)
شابک 10 رقمی: 6002296158
شابک 13 رقمی: 9786002296153

تعداد صفحات

257

دیدگاهی دارید؟