0

 

هوش محیط زیستی (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی هوش محیط زیستی اثر دانیل گلمن، راهنمایی کاربردی در هنگام خرید است تا بتوانیم انتخاب صحیحی داشته باشیم، انتخابی که به محیط زیست‌مان آسیب نزد.

دنیل گلمن (Daniel Goleman) در این کتاب تکان دهنده، همه‌چیز را راجع به آنچه می‌خریم بیان می‌کند و دلایل اینکه چرا باید در شیوه خرید خود تجدید نظر کنیم را ارائه می‌دهد و در همین رابطه به بحث در مورد محیط زیست، مواد و ترکیبات زیان‌بخش، کار کودکان و غیره می‌پردازد.

موضوع این کتاب، هوش محیط زیستی (Ecological intelligence) و ارتباط نحوه خرید مصرف کنندگان با محیط زیست است. هدف از نگارش این کتاب تغییر دیدگاه مخاطبان درباره نحوه خرید خود و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست است. گلمن معتقد است گروه‌های «سبز» طرفدار محیط زیست، به واسطه نادیده گرفتن اثرات وسیع آنچه می‌خریم و انجام می‌دهیم، بیش از آن‌که به محیط زیست خدمت کنند، ضرور می‌رسانند.

هوش زیست محیطی نشان می‌دهد که پدیده آشکارسازی بنیادین، یعنی دسترسی به اطلاعات کامل راجع به همه جنبه‌های فرآیند تولید یک محصول، می‌تواند باعث قدرت گرفتن مصرف کنندگان و خریداران شود و سرنوشت تجارت و داد و ستد را تعیین کند. کارخانجات و شرکت‌ها دیگر قادر نخواهند بود شهرت و اعتبار خود را کنترل کنند و برای نخستین بار آنچه عملا انجام می‌دهند، مهم‌تر از آن چیزی خواهد بود که می‌گویند و تبلیغ می‌کنند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دانیل گلمن
مترجم: حمیدرضا بلوچ ، کورش اکبری

گوینده

شهره روحی

حجم (مگ)

286

مدت زمان (دقیقه)

610

دیدگاهی دارید؟