0

 

پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ (صوتی)

توضیحات

استیون هاوکینگ کیهان‌شناس و فیزیک‌دان مشهور در کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، قرار است به بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین سوالات فلسفی و بنیادین بشریت پاسخ بدهد. این اثر موفق شد رتبه یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز شود و سایت گاردین و فوربس آن را یکی از بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸ انتخاب کردند.

درباره کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی:

بشر همیشه به دنبال پاسخ‌هایی برای پرسش‌های بنیادین و مهم خود بوده است؛ سوالاتی از قبیل: ما از کجا آمده‌ایم؟ جهان هستی چگونه آغاز شد؟ در پس این جهان چه نقشه و معنایی وجود دارد؟ خارج از این جهان موجود دیگری هم وجود دارد؟ آیا سفر در زمان امکان پذیر است؟ استیون هاوکینگ در کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی (Brief answers to the big questions) دیدگاه‌های علمی و شخصی خود را درباره بزرگ‌ترین چالش‌های فکری انسان‌ها بازگو می‌کند.

استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند پس از دوران انیشتین بود که هم به دلیل کارهای پیشگامانه‌اش در فیزیک و کیهان شناسی و هم به خاطر شوخ طبعی خاص خودش شهرت داشت. او همواره معتقد بود که علم نقشی اساسی در رفع مشکلات کره زمین دارد و اکنون که بشریت با چالش‌های عظیمی همچون تغییر اقلیم، تهدید جنگ هسته‌ای و توسعه هوش مصنوعی روبه‌روست، باید پاسخی برای دغدغه‌های انسانی پیدا کرد؛ سوالاتی نظیر آیا بشریت زنده خواهد ماند؟ آیا باید فضا را استعمار کنیم؟ آیا خدا وجود دارد؟ و…

نویسنده کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی، با استدلال و طرح نظریه‌های علمی، سعی دارد که پاسخی به این پرسش‌ها بدهد.

این کتاب آخرین اثر استیون است که از آرشیو شخصی او برگرفته شده و پیش از مرگش، در حال تکمیل شدن بود. اکنون این کتاب با همکاری خانواده‌ی استیون و همکاران دانشگاهی او تکمیل شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

استیون هاوکینگ
مترجم: جمیل آریایی

گوینده

آرمان سلطان زاده

حجم (مگ)

178

مدت زمان (دقیقه)

400

دیدگاهی دارید؟