0

 

پنج خوک کوچک

توضیحات

پنج خوک کوچک داستانی است که آگاتا کریستی سال ۱۹۴۲ نوشته است. عنوان اصلی این کتاب «murder in retrospect» بود که بعدها به «five little pigs» تغییر پیدا کرد.

این داستان نیز یکی ز ماجراهای هرکول پوآرو کارآگاه دوست‌داشتنی داستان‌های کریستی است که این بار با یک بانوی جوان و بسیار موجه قرار ملاقات دارد، ملاقاتی که دریچه‌ی ورود به ماجرای عجبی دیگر است.

خانم کلارا در ملاقات با پوآرو می‌خواهد مطمئن شود در ماجرای قتل پدرش عدالت اتفاق افتاده است. در این داستان از زبان ۵ نفر روز قتلی که ‍۱۶ سال پیش اتفاق افتاده است بازگو می‌شود

 کتاب پنج خوک کوچک با استقبال زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان موجه شد و منتقدان آن را با جملاتی مانند «مهارت بی‌نظیر نویسنده»، «یک مسئله‌ی جذاب برای خواننده‌ی خلاق»، «یک تاب کاملاً زیبا و غنی» و «به‌احتمال‌زیاد بهترین کتاب نویسنده» آن را توصیف کردند.

از روی پنج خوک کوچک در سال ۱۹۶۰ نمایشنامه‌ای نوشته شد که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. همچنین استقبال‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی از روی پنج خوک کوچک انجام‌شده است. سال ۱۹۹۴ رادیو بی‌بی‌سی هم اقتباسی از این اثر انجام داد که در آن جان موفات نقش کارآگاه پوآرو را ایفا کرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آگاتا کریستی

مترجم

محمدعلی ايزدی

حجم (مگ)

58

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 2102569
سرشناسه کریستی‌، آگاتا (میلر)، – م.
Christie, Agatha (Miller)
عنوان و نام پدیدآور پنج خوک کوچک/ آگاتا کریستی؛ ترجمه محمدعلی ایزدی.
مشخصات نشر تهران : هرمس، کتابهای کارآگاه، 1392.
مشخصات ظاهری [1]، شش، 290 ص.؛ 11/519س‌م.
وضعیت فهرست نویسی فاپا (چاپ دوم)
یادداشت عنوان اصلی: Five little pigs ,c1970.
یادداشت کتاب حاضر نخستین‌بار تحت عنوان "تصویر تلخ یک نقاش‌" با ترجمه بهرام افراسیابی توسط انتشارات راد در سال 1372 ترجمه و منتشر شده است.
یادداشت چاپ دوم.
عنوان دیگر تصویر تلخ یک نقاش‌.
موضوع داستان‌های انگلیسی — قرن 20م.
موضوع داستان‌های پلیسی انگلیسی– قرن 20م.
شناسه افزوده ایزدی، محمدعلی، -، مترجم
رده بندی کنگره PZ3/ک387ت6 1392
رده بندی دیویی 823/912

تعداد صفحات

251

دیدگاهی دارید؟